اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور:

خطرتعطیلی 50درصدی واحدهای صنفی طلا و جواهر تهران

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور می گوید، تداوم اخذ مالیات از اصل طلا، خطر تعطیلی دست کم 50 درصدی واحدهای صنف طلا و جواهر پایتخت را به دنبال دارد.

«آیت محمدولی» به وضعیت واحدهای تعطیل شده طلا و جواهر از زمان اجرای مالیات بر ارزش افزوده در تهران اشاره کرد و افزود: تاکنون 700 واحد صنفی طلا فقط در تهران، نه فقط به خاطر کسب و کار، بلکه به دلیل رکود حاصل از اجرای مالیات بر ارزش افزوده تعطیل شده است.
وی با تاکید بر اینکه این مالیات باید از اجرت طلا گرفته شود، اضافه کرد: تاکنون صحبت های زیادی با نمایندگان مجلس، وزارت امور اقتصادی و دارایی و نهادهای ذیربط صورت گرفته، اما همچنان شاهد هستیم برخی نمایندگان مجلس پیشنهاد سه درصدی مالیات بر ارزش افزوده را می دهند که ما هم چنان موافق این میزان مالیات نیستیم.
محمدولی ادامه داد: با توجه به این که از طلا مصنوعات مختلفی تولید می شود، نمی توان برای آن اجرت خاصی تعیین کرد؛ اما مالیات برارزش افزوده از 100 هزار ریال آغاز می شود و با توجه به نوع طلا و مصنوعات این قیمتگذاری متفاوت است.
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور افزود: با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) برخی کشورها نظیر چین، کره جنوبی و اقلیم کردستان عراق برای سرمایه گذاری در بخش طلا و جواهر ایران ابراز تمایل کردند، اما به دلیل اخذ مالیات بر ارزش افزوده از اصل و فرع طلا این سرمایه گذاری تاکنون میسر نشده است.
محمدولی به وضعیت ورود و خروج طلا به کشور نیز اشاره و یادآوری کرد: ما درباره واردات شمش طلا به کشور که بیشتر آن از امارات وارد می شود، مشکلی نداریم.
به گفته این مقام مسئول، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه های گمرکی و نوسانات جهانی طلا سبب شده تا واردات کمتری از مبادی رسمی صورت گیرد، زیرا بطور میانگین از یک روز تا یک ماه برای ترخیص شمش از گمرک زمان لازم است که همین مساله بر ورود شمش از مبادی غیر رسمی دامن زده است.
محمدولی با اشاره به پیشنهاد ایجاد بانک طلا که 6 سال پیش در یک برنامه زنده رادیویی ارائه شده بود، خاطرنشان کرد: اگر این کار را به طور اصولی دو بانک پیشنهاد شونده (پاسارگاد و انصار) و همکاری بانک مرکزی انجام دهند، شاهد ورود سرمایه های ذخایر دولتی و همچنین مردم خواهیم بود که رونقی به بازار طلا داده و چرخه تولید را بهبود می بخشد و ثمره آن هم به مردم و صنعت خواهد رسید.
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور در پایان درباره وضعیت طلای بلوکه شده ایران در خارج از کشور، گفت: شنیده ها حاکی است بیشترین طلای بلوکه شده در اختیار آمریکایی هاست که همه آن متعلق به دولت است؛ این طلا برای شخص و صنف طلا نیست که اتحادیه بخواهد یا بتواند آن را آزاد کند.
پیشتر «محمد کشتی آرای» رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور با اشاره به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور برای نرخ سه درصدی مالیات بر ارزش افزوده طلا، آن را نرخی «ویژه» توصیف کرد که در برخی کشورهای جهان نیز برای بعضی کالاها مرسوم است.
کشتی آرای گفته بود: اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی را برای طلا و صنوف مرتبط با آن ایجاد کرد و سازمان امور مالیاتی به فکر اصلاح نرخ افتاد تا با کاهش برخی التهاب های بازار، از تعطیلی واحدها و رکود صنعت طلا و جواهر جلوگیری شود.
چندی پیش «سید کامل تقوی نژاد» رییس سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: پیشنهاد تعدیل نرخ مالیات بر ارزش افزوده طلا در لایحه مالیات بر ارزش افزوده که به تصویب کمیسیون اقتصادی دولت رسیده، شامل اعمال نرخ سه درصدی به جای 9 درصد کنونی مالیات بر ارزش افزوده است و باید منتظر تصمیم گیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه ماند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد