اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
در حاشیه نشست هیات دولت؛

سیف: بورس ارز راه‌اندازی می‌شود/ به دنبال یکسان سازی نرخ ارز هستیم

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در رابطه با راه‌اندازی بورس ارز نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بازارهایی که با شفافیت معاملات ارزی را انجام می‌دهند این مهم را در نظر بگیرند.

ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه نشست هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره یکسان سازی نرخ ارز گفت: در حال حاضر مقدمات اجرای کار آماده شده و به محض آن که احساس کنیم این کار انجام شدنی است، عملیاتی می‌شود و برای اجرای آن حداقل دو ماه زمان نیاز دارد.

سیف با اشاره به علت تغییر زمان‌بندی یکسان سازی نرخ ارز گفت: این اقدام نیازمند تأمین پیش‌نیازها از جمله برقراری روابط کارگزاری مناسب و در حد نیاز و دسترسی بانک مرکزی به منابع بود.

وی افزود: دستاوردهای برجام برای اقتصاد بسیار خوب است، اگرچه محدودیت‌هایی وجود دارد اما نسبت به قبل از اجرای برجام شرایط اقتصادی تغییرکرده است؛ این اتفاقات افق روشنی را پیش‌روی کشور قرار می‌دهد چرا که حجم عمده‌ای در تجارت از طریق بانک انجام شده است.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: روابط الکترونیک و پیام‌رسان نظام بانکی توانسته این نظام را متحول کند، در حال حاضر مشکل برجام نیست و در روابط بانکی مسائل دیگری نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد که از جمله آن ها می‌توان به استانداردهای بانکداری دنیا، نحوه تهیه گزارش مالی، استانداردهای حسابداری و مباحث حاکمیت شرکتی اشاره کرد.

سیف با تاکید بر اینکه نظام بانکی روند مثبتی دارد گفت: امیدواریم با پیمودن مسیرهای لازم یکسان سازی نرخ ارز عملیاتی شود، در رابطه با راه‌اندازی بورس ارز نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بازارهایی که با شفافیت معاملات ارزی را انجام می‌دهند این مهم را در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: یکی از موارد قابل توجه بازار بین بانکی، ارزی است که ارز حاصل از صادرات کالاهای غیر نفتی از آن مسیر وارد بازار می‌شود و برای این مهم دستورالعمل‌هایی تهیه شده که ظرف یک ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: موضوع بعدی معاملات خرید و فروش خرد است که ارز صرافی‌ها را تأمین می‌کند و بر این اساس 440 صرافی را پوشش می‌دهد، همچنین در بخش دیگر ایجاد بازارهایی است که ارزهایی خارج از ضوابط را تأمین می‌کند که باید تحت انضباط بانکی ساماندهی شود.

سیف درباره احتمال تغییر نرخ ارز در سال آینده گفت: به طور طبیعی موضوعاتی که در مجلس در رابطه با نرخ ارز مطرح می‌شود نرخ محاسباتی است و به هیچ‌وجه در عمل الزامی برای تحقق وجود ندارد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد