اونس طلا2394.45
مظنه16,221,000
18 گرم3,744,600
ارزش سکه36,545,913
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)43,800,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

افزایش مجدد قیمت طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و مراسم تحلیف ترامپ

سایت طلا : قیمت طلا امروز جمعه در بازارهای بین المللی بار دیگر با افزایش نسبی روبرو شده که علت آن کاهش ارزش دلار در آستانه برگزاری مراسم تحلیف دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، در حالی که مراسم تحلیف ترامپ قرار است اواخر امروز جمعه برگزار شود، ارزش دلار با کاهش روبرو شده و این مساله به نفع قیمت جهانی طلا بوده است. قیمت طلا برای چهارمین هفته متوالی در مسیر صعودی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1207 دلار رسیده است. لی چونگ تحلیلگر ارشد اقتصادی بازار هنگ کنگ در این باره تاکید کرد: در آستانه مراسم تحلیف ترامپ تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا با افزایش نسبی روبرو شده است.

اظهارات ترامپ درباره اتخاذ سیاست های حمایتی و کاهش مالیات شرکتها و افزایش هزینه های مالی برای اجرای پروژه های زیرساختی می تواند موجب افزایش بیشتر تقاضای طلا شود.

قیمت طلا پس از آنکه در ماه دسامبر به پایین ترین سطح در 10 ماه گذشته رسید، از ابتدای امسال تاکنون بیش از 7 درصد رشد داشته است.

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال بازار طلا نیز پیش بینی کرده است که قیمت این فلز زرد در شرایط کنونی برای شکستن سطح مقاومتی 1219 دلاری تلاش می کند و سطح حمایتی قیمت طلا نیز در کوتاه مدت 1196 دلار خواهد بود.

این در شرایطی است که انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا موجب گمانه زنی های بیشتری در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده شده و این مساله می تواند در ماه های آینده چالش بزرگی برای قیمت طلا به شمار رود.

گزارش سایت طلا حاکیست، شاخص ارزش دلار آمریکا نیز امروز جمعه با 0.2 درصد کاهش روبرو شده و به کمتر از 100.97 واحد رسیده است.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز روز پنجشنبه در اظهارات محتاطانه ای گفت: روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به گونه ای خواهد بود که به ضرر روند رشد و رونق اقتصادی آمریکا نباشد.

لونگ در واکنش به این اظهارات گفت: فدرال رزرو قطعا امسال نرخ بهره را افزایش می دهد ولی معلوم نیست که این اقدام را در شش ماه نخست یا دوم انجام خواهد داد. سقف بدهی های آمریکا و برگزیت می تواند بر این مساله موثر باشد. آمارهای اقتصادی ماه های آینده در آمریکا نیز موثر خواهد بود.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد