اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و نگرانی های برگزیت افزایش یافت

سایت طلا : قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا و نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، با افزایش نسبی روبرو شد و به بالاترین سطح در 5 هفته اخیر رسیده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه خبری رویترز، ادامه روند نزولی ارزش دلار آمریکا از یک سو و نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1184 دلار رسیده است که این بالاترین رقم از 5 دسامبر به شمار می رود.

دانیل هاینس تحلیلگر ارشد موسسه ای ان زد تاکید کرد: اظهارات درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بر ارزش پوند تاثیر منفی داشته و این مساله تقاضا برای خرید طلا را افزایش داده است.

اظهارات ترزا می نخست وزیر بریتانیا درباره روابط این کشور با اتحادیه اروپا پس از برگزیت، نگرانی های زیادی را درباره وضعیت اقتصادی این کشور به وجود آورده است.

هاینس افزود: افزایش تقاضای فیزیکی در بازار چین در آستانه سال جدید چینی تاثیر زیادی بر رشد قیمت جهانی طلا داشته است. به نظر می رسد روند نوسانات ارزش دلار و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا در سال 2017 خواهد داشت.

قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره واکنش نشان می دهد. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز امروز سه شنبه با 0.3 درصد کاهش به کمتر از 101.64 واحد رسیده است.

به نظر می رسد برگزاری نخستین کنفرانس خبری دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا در روز چهارشنبه بتواند جزییات بیشتری از سیاست های وی را روشن کند.

گزارش سایت طلا حاکیست، ترامپ پیش از این وعده داده است تا 10 سال آینده بیش از هزار میلیارد دلار برای توسعه زیرساختهای اقتصادی آمریکا هزینه کند. در صورت اجرای این برنامه ها، ارزش دلار و قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا دستخوش نوسانات زیادی خواهد شد.

جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه اچ اس بی سی نیز در این باره تاکید کرد: با نزدیک شدن به زمان تحلیف ترامپ، سرمایه گذاران بین المللی به دقت تحولات سیاسی را زیر نظر دارند. هرگونه تشدید تنش های سیاسی می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا شود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد