اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اقتصادی پیش بینی کردند:

دلار آمریکا مسیر قیمت طلا را در سال 2017 تعیین خواهد کرد

سایت طلا : تازه ترین تحلیل کیتکو نشان می دهد که روند نوسانات قیمت طلا در سال 2017 میلادی به شدت تحت تاثیر ارزش دلار آمریکا خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه مدت در حال تثبیت است و هرگونه کاهش قیمت بهترین فرصت برای خرید خواهد بود.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در هفته گذشته با رشد 2 درصدی روبرو شد تا برای دومین هفته متوالی با افزایش همراه شده باشد.

قیمت هر اونس نقره نیز در هفته ای که گذشت بیش از 3 درصد افزایش داشت و به بیش از 16.50 دلار رسیده است.

در حالی که طی روزهای آینده آمارهای اقتصادی چندانی در آمریکا منتشر نخواهد شد، تحلیلگران بازارهای بین المللی بر این باورند که ارزش دلار و اوراق قرضه آمریکا بیشترین تاثیر را بر روند نوسانات قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها خواهد داشت.

تحلیلگران ساکسو بانک بر این باورند که به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در 20 ژانویه موجب افزایش نااطمینانی و نگرانی در بازارهای بین المللی خواهد شد. هنوز سئوالات و ابهامات زیادی درباره سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ وجود دارد.

شاخص ارزش دلار که پیش از این به بالاترین سطح در 14 سال اخیر رسیده است، طی هفته گذشته با افت 1.75 درصدی روبرو شده است.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری سی ام سی مارکتس نیز اعلام کردند که قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1172 تا 1200 دلار در هر اونس تثبیت خواهد شد.

بیل باروش از موسسه سرمایه گذاری آی آی تریدر نیز گفت: به نظر می رسد دلار آمریکا در کوتاه مدت روند نزولی خود را ادامه خواهد داد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

وی افزود: هنوز نگرانی های زیادی نسبت به اوضاع اقتصادی آمریکا وجود دارد و این مساله می تواند مانع بزرگی برای افزایش بیشتر نرخ بهره در سال 2017 میلادی باشد.

برپایه گزارش سایت طلا، باروش پیش بینی کرد که در صورت کاهش قیمت طلا به 1150 دلار در هر اونس فرصت مناسبی برای خرید فراهم خواهد شد.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا با احتمال 40 درصد برای نخستین بار در سال 2017 میلادی در نشست ماه می نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این احتمال برای نشست ژوئن به بیش از 68 درصد رسیده است.

تحلیلگران موسسه آر جی او فیوچرز نیز اعلام کردند که احتمال افت بیشتر قیمت طلا همچنان وجود دارد و سرمایه گذاران منتظر کاهش قیمت طلا تا سطح 1125 دلاری هستند تا برای خرید اقدام کنند.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد