اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
تحلیلگر ارشد ساکسو بانک خبر داد:

به قدرت رسیدن ترامپ بزرگترین خطر برای قیمت طلا در ماه ژانویه است

سایت طلا : تحلیلگر برجسته موسسه ساکسو بانک تاکید کرد، رئیس جمهور شدن دونالد ترامپ در 20 ژانویه بزرگترین تهدید علیه قیمت طلا در ماه جاری میلادی به شمار می رود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه خبری رویترز، در حالی که قیمت طلا در سال 2016 میلادی با افزایش 8 درصدی روبرو شده و به نظر می رسد در سال 2017 نیز موانع زیادی برای افزایش قیمت این فلز زرد وجود دارد، اوله هانسن تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه ساکسو بانک بر این باور است که ریاست جمهوری دونالد ترامپ در 20 ژانویه، عملا بزرگترین تهدید علیه بازار جهانی طلا در کوتاه مدت به شمار می رود.

بر اساس این گزارش تقویت ارزش دلار و افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا در هفته های اخیر داشته است. پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. قیمت طلا در سه ماه پایانی 2016 میلادی بیش از 12 درصد کاهش یافته است.

پیروزی ترامپ در آمریکا گمانه زنی ها نسبت به افزایش ارزش دلار را بیشتر کرده و این مساله فشار زیادی بر قیمت طلا وارد کرده است.

اوله هانسن افزود: تقویت ارزش دلار و افزایش شاخص سهام همچنان موانع و چالشهای بزرگی برای قیمت طلا به شمار می رود. در ماه جاری به قدرت رسیدن ترامپ در 20 ژانویه می تواند بزرگترین تهدید برای قیمت طلا باشد.

سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده نیز می تواند بر قیمت طلا موثر باشد. فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داده است.

پیش بینی می شود فدرال رزرو در سال 2017 میلادی نیز نرخ بهره را 3 بار دیگر افزایش خواهد داد.

برپایه گزارش سایت طلا، موسسه سرمایه گذاری سان گلوبال نیز اعلام کرد: با توجه به افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه دسامبر و گمانه زنی های مربوط به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و چشم اندازهای افزایش نرخ بهره در سال 2017 ، به نظر می رسد قیمت طلا در ماه های آینده نیز با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت. روشن شدن سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد