اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل اینوستینگ از عوامل موثر بر قیمت طلا در نخستین هفته مبادلات سال 2017

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در نخستین هفته مبادلات سال 2017 میلادی تحت تاثیر انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه دسامبر و انتشار متن مذاکرات نشست دسامبر فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت طلا روز جمعه با کاهش روبرو شد و سال 2016 میلادی در شرایطی به پایان رسید که قیمت جهانی طلا 9 درصد افزایش را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا برای تحویل در ماه فوریه در پایان مبادلات سال 2016 میلادی به 1152 دلار رسید و قیمت این فلز زرد در سالی که گذشت با رشد 9.8 درصدی روبرو شده است.

قیمت جهانی طلا در شش ماه نخست 2016 تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و نرخ بهره این کشور با افزایش چشمگیری روبرو شد و در ماه جولای به بالاترین سطح د ر 2 سال اخیر رسید. برگزاری همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز تاثیر زیادی بر افزایش چشمگیر قیمت طلا داشته است.

ولی قیمت طلا در ماه نوامبر پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با کاهش 8 درصدی روبرو شد. فدرال رزرو آمریکا نیز در نشست د سامبر نرخ بهره ر ا برای نخستین بار در سال 2016 میلادی افزایش داد. این مساله موجب شد تا قیمت طلا به پایین ترین سطح د ر 10 ماه گذشته برسد.

افزایش نرخ بهره و تقویت ارزش دلار آمریکا فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه مدت و در هفته آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه دسامبر و انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو قرار خواهد د اشت.

انتشار آمارهای مربوط به تولیدات صنعتی آمریکا نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

آمارهای مریوط به نرخ تورم منطقه یورو و بخش صنعت بریتانیا نیز می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا داشته باشد.

دوشنبه همه بازارهای مالی جهان به خاطر تعطیلات سال جدید میلادی بسته خواهد بود. روز سه شنبه بازارهای مالی نیوزلند و ژاپن تعطیل است. آمارهای صنعتی چین منتشر می شود. آمارهای نرخ تورم آلمان نیز اعلام خواهد شد. بریتانیا نیز آمارهای بخش صنعتی خود را اعلام خواهد کرد.

روز چهارشنبه بریتانیا آمارهای بخش مسکن را منتشر می کند. منطقه یورو وضعیت نرخ تورم را اعلام می کند. فدرال رزرو نیز متن مذاکرات نشست دسامبر را منتشر خواهد کرد.

پنحشنبه نیز بریتانیا آمارهای مربوط به فعالیت های بخش خدمات را منتشر می کند. موسسه ای دی پی آمارهای اشتغال بخش خصوصی آمریکا در ماه دسامبر را اعلام خواهد کرد.

روز جمعه آلمان گزارش مربوط به سفارش کالاهای صنعتی را اعلام می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد