اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
اینوستینگ تحلیل کرد:

آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و کاهش نقدینگی مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا خواهد بود

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی اینوستینگ بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده بیشتر تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و کاهش نقدینگی در بازارهای بین المللی و افت مبادلات جهانی در آستانه کریسمس و سال جدید میلادی قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش اندکی روبرو شد ولی برای هفتمین هفته متوالی با کاهش روبرو شده که این مساله در 12 سال اخیر بی سابقه بوده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در هفته گذشته با 3.80 دلار کاهش معادل 0.33 درصد افت روبرو شده است. قیمت جهانی طلا از زمان پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکنون حدود 200 دلار در هر اونس کاهش داشته است.

شاخص ارزش دلار نیز که طی روزهای گذشته به بالاترین سطح در 14 سال گذشته رسیده بود، تا پایان مبادلات حمعه با اندکی کاهش روبرو شد و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

تحلیلگران اقتصادی هشدار می دهند که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت به شدت پرنوسان خواهد بود. این در شرایطی است که فدرال رزرو آمریکا نیز به تازگی نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داده و به نظر می رسد طی سال آینده نیز 3 بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره آمریکا حساسیت نشان می دهد. در هفته پیش رو آمارهای مهم اقتصادی آمریکا از جمله اعتماد مصرف کننده، فروش مسکن و مدعیان دریافت بیمه بیکاری تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار خواهد داشت.

بازارهای بین المللی هفته پایانی سال 2016 را در پیش رو دارند و به نظر می رسد میزان مبادلات در بازارهای جهانی به خصوص طلا با کاهش چشمگیری روبرو خواهد شد.

بازارهای استرالیا، نیوزلند، اروپا بریتانیا سوییس کانادا و آمریکا روز دوشنبه در ادامه تعطیلات کریسمس، بسته خواهد بود. روز سه شنبه بازارهای بریتانیا و کانادا تعطیل خواهد بود و آمریکا آمارهای مربوط به اعتماد مصرف کننده را منتشر خواهد کرد.

روز چهارشنبه نیز آمارهای فروش مسکن در آمریکا اعلام خواهد شد. روز پنجشنبه آمارهای مربوط به بیکاری و کسری تجاری آمریکا منتشر می شود.

به نظر می رسد تقاضای فیزیکی بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد