اونس طلا2208.09
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
شورای جهانی طلا خبر داد:

بازار جهانی شمش و سکه طلا در ده سال گذشته رونق چشمگیری داشته است

سایت طلا : تازه ترین آمارهای شورای جهانی طلا نشان می دهد که بازار شمش و سکه طلا در طول 10 سال گذشته با رونق و رشد چشمگیر و فزاینده ای روبرو بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی ماینینگ ویکلی، شورای جهانی طلا اعلام کرد: بازار سرمایه گذاری طلا در وضعیت بسیار خوبی برای رشد قرار گرفته است و بازار شمش و سکه طی ده سال گذشته با رونق بسیار خوبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش آمارهای شورای جهانی طلا نشان می دهد که تقاضا برای شمش و سکه طلا از 430 تن معادل 10 میلیارد دلار در سال 2006 میلادی به بیش از 1051 تن معادل 40 میلیارد دلار در سال 2015 میلادی افزایش یافته است.

عوامل متعددی در افزایش چشمگیر تقاضای سکه و شمش طلا در این مدت دخیل بوده است که مهمترین آنها باز شدن بازارهای جدیدی مثل چین بوده است. تا قبل از سال 2004 میلادی مالکیت طلا برای افراد در چین غیر قانونی بوده است.

شورای جهانی طلا افزود: بازار سرمایه گذاری خرده نیز در شرایط خوبی برای رشد فزاینده و چشمگیر قرار دارد. بررسی های اقتصادی نشان می دهد که تقاضا برای خرید طلا در بازارهای چین، هند آلمان و آمریکا همچنان رو به افزایش است.

طلا هنوز نقش مهمی در حفظ ارزش سرمایه دارد و تحولات اقتصادی جهان موجب تقویت این نقش در طول زمان شده است. شورای جهانی طلا افزود: طلا از نظر عقلایی و احساس امنیت هنوز یک جایگاه بی نظیر در بین سایر سرمایه گذاری ها دارد. طلا هنوز یک جایگاه مطمئن برای سرمایه گذاری به شمار می رود. با توجه به نوسانات شدید بازارهای مالی و ارزی، طلا همچنان جایگاه باثباتی در بین سرمایه گذاران بین المللی دارد.

کارشناسان شورای جهانی طلا در عین حال به سرمایه گذارانی که قصد آغاز فعالیت در بازار طلا را دارند توصیه می کنند که پیش از آغاز فعالیت در این بازار ، اطلاعات لازم را کسب کنند. این گزارش نشان می دهد که اقتصادهای توسعه یافته برای سرمایه گذاری در بازار طلا، رویکرد محتاطانه تری دارند.

در بازارهای نوظهور و در حال توسعه، سرمایه گذاران خیلی آسانتر در بازار طلا سرمایه گذاری می کنند و بخش کمتری از سرمایه و دارایی خود را در بازار سهام و اوراق قرضه سرمایه گذاری می کنند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد