اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
کیتکو تحلیل کرد:

عوامل مهمی که سرمایه گذاران بازار طلا باید طی روزهای آینده مدنظر قرار دهند

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سرمایه گذاران بازار طلا باید در آستانه برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری عوامل مهمی را برای سرمایه گذاری در بازار مدنظر قرار دهند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا قصد دارد در نشست هفته جاری خود نرخ بهره را برای دومین بار در ده سال اخیر افزایش دهد.

بر اساس این گزارش نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تقریبا 100 درصد است.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند که سرمایه گذاران باید به جای تمرکز بر روی نرخ بهره فدرال رزرو به عوامل واقعی دیگری توجه کنند که تاثیر اصلی را بر روند نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار خواهد داشت:

نخستین عامل مهم می تواند لحن بیانیه پایانی نشست فدرال رزرو باشد. آیا فدرال رزرو بار دیگر قصد دارد افزایش نرخ بهره در سال 2017 را موکول به آمارهای اقتصادی کند؟ یا اینکه فدرال رزرو بیانیه قاطع تری را درباره افزایش نرخ بهره طی ماههای آینده منتشر خواهد کرد؟

با توجه به اظهارات ضد و نقیض مقامهای ارشد فدرال رزرو در ماه های اخیر، بیانیه نشست دسامبر می تواند تاحد زیادی وضعیت سیاست های پولی آمریکا طی ماههای آینده به خصوص با توجه به روی کار آمدن دولت ترامپ را مشخص کند.

اینکه آیا باید در سال 2017 نیز منتظر رویکرد مشابه 2016 از سوی فدرال رزرو باشیم، چیزی است که در کنفرانس خبری جانت یلن رئیس فدرال رزرو مشخص خواهد شد.

عامل مهم دیگری که می تواند طی روزهای آینده بر قیمت طلا موثر باشد، انتظارات تورمی است. تجربه نشان داده است که افزایش انتظارات تورمی در نهایت موجب رشد قیمت جهانی طلا می شود.

گزارش سایت طلا حاکیست، سرمایه گذاران بین المللی باید در شرایط کنونی انتظارات تورمی را به دقت مورد بررسی قرار دهند. برخی تحلیلگران معتقدند که سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ موجب افزایش نرخ تورم خواهد شد.

بی شک یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا طی ماه های آینده سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ است. ترامپ قول داده است تا طی ده سال آینده هزار میلیارد دلار در زیرساختهای اقتصادی آمریکا سرمایه گذاری کند.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد