اونس طلا2326.67
مظنه15,286,000
18 گرم3,528,700
ارزش سکه34,439,358
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,200,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000
مدیر صندوق سرمایه گذاری آی ای جی:

سیاست های تورمی ترامپ در نهایت به نفع طلا خواهد بود

سایت طلا : مدیر صندوق سرمایه گذاری آی ای جی بر این باور است که بازارهای بین المللی در شرایط کنونی توجهی به تورمی بودن سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ ندارند و این مساله موجب افت شدید قیمت طلا شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، قیمت جهانی طلا از زمان اعلام پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با افت شدیدی روبرو شده و به کمتر از 1180 دلار در هر اونس رسیده است.

بر اساس این گزارش رونالد پیتر استوفرل مدیر صندوق سرمایه گذاری آی ای جی تاکید کرد: بازارهای بین المللی در شرایط کنونی روی این مساله تمرکز کرده است که سیاست های ترامپ موجب افزایش رشد اقتصادی آمریکا خواهد شد و این مساله موجب تقویت چشمگیر ارزش دلار و بهره اوراق قرضه دولت آمریکا شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: به نظر من سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ در بلندمدت موجب افزایش چشمگیر نرخ تورم خواهد شد و این مساله به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: افزایش ارزش دلار و بهره اوراق قرضه آمریکا به خوبی نشانگر گمانه زنی بازارهای بین المللی نسبت به سیاست های ترامپ است ولی به نظر من گمانه زنی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به مثبت بودن سیاست های ترامپ بیش از حد خوش بینانه است.

وی افزود: ترامپ تنها در چند ساعت به چیزی دست پیدا می کند که بانکهای مرکزی سالها برای دستیابی به آن تلاش کرده اند یعنی افزایش انتظارات تورمی.

استوفرل تاکید کرد: احتمال افت بیشتر قیمت طلا در کوتاه مدت وجود دارد ولی در بلند مدت قیمت این فلز گرانبها با افزایش بیشتری همراه خواهد شد.

وی پیش بینی کرد: بازارهای بین المللی انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش دهد و این احتمال در گمانه زنی سرمایه گذاران به 100 درصد رسیده است. به نظر من قیمت طلا پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو با افت بیشتری روبرو خواهد شد دقیقا مانند اتفاقاتی که در سال 2015 میلادی پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برای نخستین بار در ده سال گذشته روی داد.

این تحلیلگر اقتصادی اظهار داشت: در حالی که بازارها تمرکز زیادی بر روی افزایش احتمالی رشد اقتصادی آمریکا دارند، ریسک های واقعی را فراموش کرده است. احتمال وقوع رکود اقتصادی در آمریکا در شش ماه نخست 2017 میلادی وجود دارد. حتی اگر ترامپ بخواهد قول خود برای هزینه کردن 1000 میلیارد دلار تا ده سال آینده را عملی کند، این مساله زمان زیادی نیاز خواهد داشت و حداقل تا اوایل 2018 طول خواهد کشید تا آثار اولیه اجرای این سیاستها روشن شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد