اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اقتصادی:

بازارهای بین المللی باید روی نرخ بهره های فدرال رزرو تمرکز کنند نه سیاست های ترامپ

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی به سرمایه گذاران و فعالان بازارهای بین المللی توصیه می کنند که به جای تمرکز روی سیاست های مالی و اقتصادی دونالد ترامپ طی ماه های آینده، بر سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تمرکز داشته باشند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، قیمت جهانی طلا که روز دوشنبه به پایین ترین سطح در 5 ماه اخیر رسیده بود، بار دیگر با افزایش نسبی روبرو شده و به 1225 دلار در هر اونس رسیده است.

بر اساس این گزارش تقویت ارزش دلار و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر و همین طور سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در روزهای گذشته داشته است.

قیمت طلا که لحظاتی پس از اعلام پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا به بیش از 1337 دلار رسیده بود با افت شدیدی روبرو شده و حتی تا مرز 1200 دلار در هر اونس نیز کاهش یافت.

افزایش نرخ بهره اوراق قرضه دولت آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا داشته است. تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سرمایه گذاران باید تمرکز خود را روی روندهای بلندمدت قیمت طلا و سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قرار دهند و به هیچ وجه به نوسانات شدید در کوتاه مدت که تحت تاثیر سیاست های مالی و اقتصادی دولت ترامپ است، توجهی نکنند.

بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس در این باره تاکید کرد: قیمت طلا احتمالا در کوتاه مدت با افت بیشتری روبرو خواهد شد ولی در سال 2017 میلادی زمینه لازم برای افزایش بیشتر قیمت طلا فراهم است.

وی در ادامه افزود: سیاست های ترامپ در بلندمدت به شدت تورمی خواهد بود ولی فدرال رزرو آمریکا نمی تواند هماهنگ با افزایش نرخ تورم در اقتصاد، نرخ بهره را افزایش دهد و این مساله در نهایت موجب کاهش نرخ بهره واقعی خواهد شد و افزایش چشمگیر قیمت طلا را در پی خواهد داشت.

ماکسول گلد مدیر بخش سرمایه گذاری موسسه ئی تی اف تاکید کرد: قیمت طلا طی ماه های آینده روندی صعودی خواهد داشت و به نظر من قیمت این فلز زرد تا پایان سال آینده به بیش از 1440 دلار خواهد رسید.

وی افزود: به نظر من نیروهای ساختاری و کلان اقتصادی تغییر نکرده است و بازارهای بین المللی تحت تاثیر آثار روانی انتخاب ترامپ قرار گرفته است.

هنوز واقعا به درستی معلوم نیست که تاثیر افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر بر بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا چه خواهد بود.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد