اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران خبر داد؛

چشم‌انداز مثبت بورس در نیمه دوم سال/ عرضه ابزارهای جدید بدهی

مدیرعامل بورس تهران گفت: امسال در حوزه ابزار بدهی فعال بوده‌ و ابزارهای بدهی متعددی را در بورس پذیرفته‌ایم که برخی عرضه شده و مابقی در نیمه دوم ارایه خواهند شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، حسن قالیباف چشم‌انداز بازار سرمایه را در روزهای باقی مانده از سال جاری مثبت دانست و گفت: مراجعات سرمایه‌گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران بعد از اجرایی‌شدن برجام افزایش یافته است. در این میان برای سرمایه‌گذاران خارجی ریسک‌های بازار از جمله تغییرات احتمالی نرخ ارز مهم است، قاعدتا ارز هم یک دارایی است و هرچه قیمت آن در بازار تعیین شود، بهتر است.

مدیرعامل بورس تهران افزود: تثبیت نرخ ارز باعث می‌شود یک فضای شفاف پیش روی فعالان اقتصادی داخلی و خارجی قرار گیرد؛ به عبارتی تکلیف واردکننده و صادرکننده معلوم است و در این فضا به آسانی می‌شود روی آن ابزار، مدیریت ریسک تعریف کرد.

قالیباف در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های بورس تهران در حوزه ابزارهای بدهی هم گفت: امسال خوشبختانه بورس تهران در حوزه ابزار بدهی فعال بوده است و ما ابزارهای بدهی متعددی را در بورس پذیرفته‌ایم که بعضی عرضه شده‌اند و بعضی دیگر نیز در شش ماهه دوم عرضه خواهند شد.

مدیرعامل شرکت بورس تهران ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ شرکت جدید پذیرفته‌ایم که در حال فرآیند تکمیل مدارک و درج را طی می‌کنند و اینها به محض آنکه آماده شوند در بورس عرضه خواهند شد.

وی همچنین در واکنش به این سوال که چرا بحث لیدری صنایع بورسی دیگر چندان موضوعیت ندارد و تقریبا همه صنایع با هم حرکت می کنند، گفت: بحث لیدری بیشتر در افواه مطرح است؛ بالاخره وقتی خبر مثبتی از یک شرکت یا صنعت بیرون می آید، بازار مثبت می شود. از طرفی چون شرکت ها و صنایع با هم ارتباط دارند، وقتی نقدینگی در یک حوزه جذب می شود قاعدتا تنها یک صنعت تغییر نمی کند و بقیه صنایع را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد