اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صالح آبادي از تعيين قيمت سکه در بورس کالا در آينده نزديک خبر داد

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار از 24 توافق بانک مرکزي با اين سازمان خبر داد و گفت: براساس اين توافقات قرار شد قيمت سکه بهار آزادي در آينده نزديک در بورس کالا تعيين شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از باشگاه خبرنگاران ، "علي صالح آبادي" روز دوشنبه در بيست و يکمين نشست خود با خبرنگاران، افزود: راه اندازي بازار نقدي و آتي ارز از ديگر توافقات با بانک مرکزي بوده به نحوي که قرار شد در بحث امکان سنجي باهمکاري معاونت ارزي بانک مرکزي مطالعاتي انجام شود.

وي، ايجاد بازار نقدي طلا در بورس کالا را از ديگر تفاهم هاي صورت گرفته ميان بانک مرکزي و بورس ذکر کرد و اظهار داشت: قرار شد سکه هاي نقدي بانک کارگشايي از طريق بورس کالا به خريداران عرضه شود.

به گفته وي، با وجودي که بانک ملي و کارگشايي براي اين امر مقاومت کرده اند، اما بانک مرکزي ساز و کار بورس را مناسب تر ارزيابي کرد.

صالح آبادي افزود: برهمين اساس بازار نقدي مکمل قرارداد آتي (فيوچر) خواهد شد.

وي با بيان آنکه سازمان بورس به دنبال آن است که قيمت سکه در بورس کالا تعيين شود، گفت: برهمين اساس نرخ سکه از سايت بورس عرضه مي شود تا در نهايت قيمت ها شفاف شود.

سخنگوي سازمان بورس و اوراق بهادار تصريح کرد: در پي برگزاري جلسه اي ديگر با بانک مرکزي، اين بانک موافقت خود را با اجراي اين برنامه اعلام کرد و اميدواريم تا پايان سال اجرايي شود.

وي اضافه کرد: مسئولان بازار سرمايه در هفته گذشته جلساتي را با مسئولان بانک مرکزي برگزار کرد و طرفين براي گسترش همکاري ها توافقاتي با هم انجام دادند.
صالح آبادي ادامه داد: راه اندازي بازار ثانويه اوراق گواهي سپرده بانک ها و اوراق مشارکت دولتي در بورس يا فرابورس از ديگر موارد توافق شده است.

وي گفت: اگر اوراق مشارکت در بازار ثانويه (بورس يا فرابورس) منتشر شود نيازي به اينکه 20 درصد از وجوه ناشران در اختيار بانک ها براي بازخريد باشد، ديگر وجود نخواهد داشت.

به گفته وي، اين امر منجر مي شود تا منابع بانک و ناشر کمتر درگير شود.

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: در اين جلسات قرار شد تا شکل اوراق مشارکتي که بانک مرکزي مجوز آن را صادر مي کند، تغيير يابد.

وي گفت: اگر فردي اوراق منتشره توسط بورس را خريداري نکرد بانک ها براساس تضمين ، آنها را خريداري مي کنند.

صالح آبادي افزود: در صورتي که افزايش سرمايه موسسات خصوصي و دولتي نزد سازمان بورس و اوراق بهادار انجام شود بانک ها نيز بايد بعنوان شرکت هاي سهامي عام مجوز لازم را از بازار سرمايه دريافت کنند.

وي تصريح کرد: اين روش کوتاهترين راهکار براي دريافت مجوز توسط شرکت ها است./g
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد