اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
بانک مرکزی گزارش داد

گرانی ۵.۹ درصدی مسکن تهران طی مهر امسال / معاملات ۱۰.۶ درصد افت کرد

معاملات مسکن در شهر تهران طی مهر امسال با افت ۱۰.۶ درصدی و قیمت مسکن با رشد ۵.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد.

بانک مرکزی در گزارشی به نام «تحولات بازار مسکن شهر تهران در مهرماه سال 1395» اعلام کرد متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران در مهر ماه 44.4 میلیون ریال بوده است که نسبت به ماه قبل 1.6 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 5.9 درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش با وجود افزایش قیمت که می تواند یکی از نشانه های رونق باشد حجم معاملات که نشانه دیگری در زمینه رونق است در مهر امسال کاهش داشته است. در این ماه 10325 واحد مسکونی در شهر تهران معامله شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 10.6 درصدی داشته است.

حجم معاملات در مهر امسال نسبت به ماه قبل از آن نیز افت قابل توجه 27.7 درصدی داشته است. در شهریور امسال 14287 واحد مسکونی در شهر تهران معامله شده بود.

51.7 درصد از واحدهای مسکونی که در مهر امسال معامله شده اند نوساز بوده یا تا 5 سال عمر داشته اند.

از میان مناطق 22 گانه شهر نیز منطقه 5 بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده است به طوری که 16 درصد کل معاملات شهر مربوط به این منطقه بوده است.

بر اساس این گزارش آمار متوسط 7 ماهه امسال نشان می دهد بازار مسکن در وضعیت رو به رشد به سر می برد به طوری که معاملات مسکن در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 11.2 درصدی داشته و قیمت مسکن نیز 4 درصد افزایش داشته است.

در ماه های فروردین تا مهر امسال 93524 واحد مسکونی در شهر تهران معامله شده و قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی به 43.657 میلیون ریال رسیده است. در مدت مشابه سال قبل 84096 واحد مسکونی به قیمت متوسط 41.989 میلیون ریال معامله شده بود.

بر اساس این گزارش شاخص اجاره بها نیز در شهر تهران در مهر امسال نسبت به مهر سال قبل رشد 9.5 درصدی داشته است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد