اونس طلا2211.64
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکومومیکس:

پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا به ضرر دلار و به نفع طلا خواهدبود

سایت طلا : موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس در تازه ترین تحلیل خود پیش بینی کرد که پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می تواند در نهایت به ضرر ارزش دلار و به نفع قیمت جهانی طلا باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز ، قیمت طلا هفته گذشته بدترین عملکرد خود از سپتامبر 2013 میلادی را ثبت کرده است. افزایش ارزش دلار مهمترین عامل کاهش شدید قیمت طلا بوده است.

بر اساس این گزارش موسسه کایپتال اکونومیکس بر این باور است که افزایش ارزش دلار و تاثیر منفی آن بر قیمت طلا تنها یک عامل موقتی و زودگذر خواهد بود.

شاخص ارزش دلار هم اکنون به بالاترین سطح از اواخر جولای رسیده است. به نظر می رسد سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1250 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

موسسه کاپیتال اکونومیکس در ادامه اعلام کرد: ارزش دلار آمریکا تا پایان امسال کاهش خواهد یافت به خصوص اگر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر به پیروزی برسد.

تحلیلگران این موسسه سرمایه گذاری تاکید کردند: افزایش نااطمینانی های اقتصادی و سیاسی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی احتمالی ترامپ می تواند موجب تضعیف ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی شود و این مساله در نهایت موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا خواهد شد.

گزارش سایت طلا می افزاید؛ این در شرایطی است که دومین مناظره انتخاباتی بین ترامپ و کلینتون برگزار شده و تازه ترین نظرسنجی ها نشانگر افزایش اختلاف کلینتون با ترامپ بوده است.

افشای اظهارات دور از عفت عمومی ترامپ درباره زنان که در سال 2005 میلادی صورت گرفته موجب کاهش اعتماد و اقبال مردم آمریکا نسبت به او شده است. بسیاری از چهره های مشهور و برجسته حزب جمهوریخواه نیز حمایت خود ار ترامپ را پس گرفته و خواستار کناره گیری وی از رقابت های انتخاباتی شده اند.

عامل مهم دیگری که بر قیمت طلا طی هفته های آینده تاثیرگذار خواهد بود برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا است. فدرال رزرو آمریکا یک نشست در ماه نوامبر و یک نشست نیز در دسامبر برگزار خواهد کرد. البته بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو در نشست نوامبر با توجه به برگزاری انتخابات آمریکا نرخ بهره را تغییر دهد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد