اونس طلا2392.24
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

امضای چند قرارداد دیگر با مدل جدید تا پایان سال

وزیر نفت از امضای چند قرارداد نفتی در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی تا پایان امسال خبرداد.

بیژن زنگنه، وزیر نفت امروز (سه شنبه، ١٣ مهر ماه) در حاشیه مراسم امضای توافق اصولی میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال و در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی، چند قرارداد امضا شود.

وی افزود: البته این موضوع تا حدودی تابع نهایی شدن متن قرارداد است که با اندکی تاخیر روبرو شده است.

وزیر نفت در پاسخ به این پرسش که کدام شرکت‌های خارجی هم اکنون خواهان حضور در پروژه های نفتی ایران هستند، گفت: شرکت های خارجی زیادی هستند.

زنگنه با بیان این که تاکنون تفاهمنامه‌های مطالعاتی متعددی با شرکت‌های خارجی امضا شده است، ادامه داد: بر اساس چند قرارداد محرمانگی که امضا شده است، شرکت‌های خارجی در حال مطالعه میدان‌های موضوع قرارداد هستند.

وی در پاسخ به واکنش بازار نفت با گذشت حدود یک هفته از نشست اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در الجزایر گفت: واکنش بازار مثبت بوده است و هر قدر توافق های صورت گرفته به سمت عملیاتی شدن پیش رود و مقداری نفت از بازار خارج شود، وضع بهتر خواهد شد.

زنگنه یادآور شد: به ویژه همکاری کشورهای غیرعضو اوپک می تواند موثر باشد.

مفاهیم اصلی قراردادی توسعه میدان‌های یاران، کوپال و مارون امروز (سه شنبه، ١٣ مهر ماه) میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا امضا شد، این نخستین گام در مسیر امضای قراردادهای جدید نفتی با شرکت های داخلی به شمار می رود

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد