اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
موسسه سرمایه گذاری میتسوبیشی خبر داد:

افزایش تقاضای سرمایه گذاری مهمترین عامل رشد قیمت جهانی طلا است

سایت طلا : موسسه سرمایه گذاری میتسوبیشی در تازه ترین تحلیل خود اعلام کرد که افزایش تقاضای سرمایه گذاری مهمترین عامل رشد قیمت جهانی طلا در سه ماه سوم 2016 میلادی به شمار می رود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، موسسه سرمایه گذاری میتسوبیشی اعلام کرد: گرچه قیمت طلا نسبت به جولای با کاهش روبرو شده ولی همچنان در مقایسه با روزهای پایانی سه ماه دوم 2016 میلادی افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش به نظر می رسد قیمت طلا در سه ماه سوم امسال نیز روند صعودی خود را ادامه خواهد داد که این بهترین عملکرد قیمت طلا از سال 2011 میلادی خواهد بود. قیمت طلا در سه ماه سوم امسال بالاتر از 1300 دلار در هر اونس تثبیت شده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، مهمترین عامل ادامه روند صعودی قیمت طلا در سه ماه سوم، رشد فزاینده تقاضای سرمایه گذاری بوده است. صندوق های سرمایه گذاری بزرگ جهان از ابتدای امسال تاکنون بیش از 45 میلیون اونس به ذخایر طلای خود افزوده اند. تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای هند و چین که پیش از این عامل مهمی در رشد قیمت جهانی این فلز گرانبها به شمار می رفته، اکنون نسبت به سال قبل بیش از 40 درصد کاهش داشته است.

این موسسه معتبر مالی افزود: نرخ بهره واقعی منفی در بازارهای بزرگ و اقتصادهای توسعه یافته موجب ادامه روند صعودی قیمت طلا تا پایان سال 2016 میلادی خواهد شد. بانکهای مرکزی اروپا و ژاپن نیز اجرای سیاست های انبساطی پولی را ادامه می دهند. بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو آمریکا در نشست نوامبر نرخ بهره را تغییر دهد و این احتمال هست که مقامهای بانک مرکزی آمریکا در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش دهند.

به نظر می رسد نگرانی های سیاسی و اقتصادی بین المللی و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می تواند موجب ادامه روند صعودی تقاضای سرمایه گذاری و قیمت طلا شود.

گزارش سایت طلا می افزاید، در پیش بودن سال جدید چینی و جشن های سراسری در هند نیز عامل مهمی برای افزایش تقاضای فیزیکی در ماه های آینده خواهد بود.

در حالی که به نظر می رسد هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در نخستین مناظره انتخاباتی آمریکا توانسته است ترامپ را شکست دهد و 2 مناظره دیگر تا پیش از برگزاری انتخابات نوامبر باقی مانده، تحلیلگران معتقدند که این مناظره ها نیز بر روند نوسانات بازارهای بین المللی موثر خواهد بود.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد