اونس طلا2383
مظنه16,266,000
18 گرم3,755,000
ارزش سکه36,647,298
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را تغییر نداد / تاکید بر افزایش نرخ بهره تا پایان سال

سایت طلا : فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست چهارشنبه خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرد ولی نشان داد که نرخ بهره این کشور تا پایان امسال حداقل یک بار افزایش خواهد یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود اعلام کرده است که نرخ بهره را بدون تغییر نگه می دارد ولی با توجه به بهبود وضعیت بازار کار و اشتغال این احتمال وجود دارد که نرخ بهره را حداقل یک بار افزایش دهد.

بر اساس این گزارش جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا پس از این نشست تاکید کرد: رشد اقتصادی آمریکا ظاهرا قوی تر شده و افزایش نرخ بهره در شرایط کنونی که نرخ تورم نیز رو به افزایش است، لازم و ضروری خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما به این جمع بندی رسیده ایم که شرایط برای افزایش نرخ بهره بهتر شده ولی هر گونه تصمیم گیری برای افزایش نرخ بهره تا پایان امسال به شرایط اقتصادی بستگی خواهد داشت.

وی پیش بینی کرد که فدرال رزرو آمریکا حداقل یک بار نرخ بهره را تا پایان امسال افزایش خواهد داد البته این مساله مشروط به بهبود وضعیت بازار کار و اشتغال خواهد بود.

فدرال رزرو آمریکا دسامبر گذشته نرخ بهره را برای نخستین بار در ده سال اخیر افزایش داد ولی از ابتدای امسال تاکنون نرخ بهره را تغییر نداده است.

به نظر می رسد مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره با اختلاف نظر زیادی روبرو شده اند. در حالی که روسای فدرال رزرو کانزاس سیتی، کلیولند و بوستون از افزایش نرخ بهره حمایت کرده اند ولی در مقابل برخی از مقامهای ارشد فدرال رزرو همچنان با افزایش نرخ بهره در شرایط کنونی مخالف هستند.

تازه ترین نظرسنجی انجام شده نشان می دهد که 3 مقام ارشد فدرال رزرو خواستار حفظ نرخ بهره بدون تغییر تا پایان امسال شده اند. شاخص سهام آمریکا پس از اعلام نتایج نشست فدرال رزرو با افزایش نسبی روبرو شده است.

محمد الریان مشاور ارشد اقتصادی موسسه آلیانز تاکید کرد: در حالی که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را تغییر نداده، این احتمال بیشتر شده است که نرخ بهره در نشست دسامبر افزایش خواهد یافت.

برپایه گزارش سایت طلا، فدرال رزرو آمریکا در بیانیه نشست روز چهارشنبه اعلام کرده است که خطراتی که اقتصاد این کشور را تهدید می کند تا حد زیادی تعدیل شده و این مساله شرایط مناسبی را برای افزایش نرخ بهره فراهم کرده است.

البته آمارهای جدید نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال تاحدی کاهش داشته و اقتصاد آمریکا در این مدت فرصت های شغلی کمتری ایجاد کرده است.

نظرسنجی رویترز نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سپتامبر به 25 درصد رسیده است. اکثر کارشناسان اقتصادی اعلام کرده اند که فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره تا نشست دسامبر صبر خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد