اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نظرسنجی پلاتز نشان داد:

قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت و میان مدت با کاهش همراه خواهد شد

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی پلاتز از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی نشان می دهد که کاهش اعتماد سرمایه گذاران احتمالا موجب افزایش فشار بر قیمت طلا در کوتاه مدت و میان مدت خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاتز، قیمت جهانی طلا در هفته گذشته بیش از 25 دلار در هر اونس کاهش یافت و در پایان مبادلات روز جمعه به 1310 دلار رسیده است. این پایین ترین قیمت طلا از اول سپتامبر به شمار می رود.

بر اساس این گزارش قیمت طلا نتوانسته است تحت تاثیر نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان، آمارهای اقتصادی ناامید کننده آمریکا و کاهش گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، با افزایش بیشتری روبرو شود.

آمارهای ضعیف مربوط به خرده فروشی در آمریکا و تولیدات صنعتی این کشور احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال را کاهش داده است. نظرسنحی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر تنها 10 درصد خواهد بود.

این احتمال برای نشست دسامبر فدرال رزرو نیز به کمتر از 50 درصد رسیده است. تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری ناتیکسیس بر این باورند که اعتماد سرمایه گذاران بین المللی نسبت به بازار طلا هنوز ضعیف است و سرمایه گذاران منتظر روشن شدن سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا هستند.

این در شرایطی است که بانکهای مرکزی ژاپن و اروپا حاضر نیستند تا سیاست های پولی و نرخ بهره را تغییر دهند. بانک مرکزی انگلیس نیز در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند.

برخی تحلیلگران اقتصادی در نظرسنجی پلاتز پیش بینی کرده اند که قیمت جهانی طلا به زودی به کمتر از 1300 دلار در هر اونس خواهد رسید. این برای نخستین بار از زمان برگزاری همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خواهد بود که قیمت طلا وارد کانال 1200 دلاری می شود.

گزارش سایت طلا می افزاید، برخی شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده اند که قیمت طلا در هفته پیش رو بین 1280 تا 1320 دلار در نوسان خواهد بود.

برخی تحلیلگران نیز اعلام کردند که کاهش تقاضای سرمایه گذاری نیز موجب خواهد شد تا قیمت طلا به کمتر از 1250 دلار کاهش یابد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز طی هفته گذشته با افت 18 تن روبرو شده است.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد