اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صادرات نفت خام ایران به نزدیکی بالاترین رقم 5 سال گذشته رسید

صادرات نفت ایران در ماه آگوست به بیش از 2 میلیون بشکه در روز رسیده که به سطح محموله های 5 سال گذشته نزدیک است.

رویترز به نقل از منابع آگاه از برنامه بارگیری نفتکش های ایران نوشت، صادرات نفت ایران در ماه آگوست نسبت به ماه جولای 15 درصد افزایش یافت و به بیش از 2 میلیون بشکه در روز رسید و به سطح محموله‌های 5 سال گذشته نزدیک شد.
سومین تولیدکننده اوپک یعنی ایران، از ماه دسامبر، صادرات نفت خام خود به استثنای میعانات (نفت بسیار سبک) را بیش از 2 برابر کرده است.
به نوشته این گزارش، تقاضای بالا برای نفت خام ایران در آسیا و اروپا، این کشور را قادر ساخته است تا تولید نفت خود را به بیش از 3.8 میلیون بشکه در روز در ماه جاری افزایش دهد.
ویکتور شام، تحلیلگر نفتی در موسسه مشاوراتی آی اچ اس گفت: «تنها راه برای تولیدکنندگان برای به حداکثر رساندن درآمدشان با وجود قیمت پایین نفت برای تامین نیازهای بودجه شان، افزایش تولید است... از این رو بعید است توافقی در اواخر سپامبر میان تولیدکنندگان صورت گیرد.»
«ما می توانیم انتظار داشته باشیم که ایران به افزایش تولید ادامه دهد.»
به گفته منابع آگاه بر اساس داده های جمع آوری شده از برنامه بارگیری نفتکش ها، صادرات نفت ایران در ماه آگوست به زحمت 2 برابر مدت مشابه پارسال شده و به 2.11 میلیون بشکه در روز رسیده است.
بر اساس این آمار، صادرات نفت خام ایران از 1.9 میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن و 1.83 میلیون بشکه در روز در ماه جولای بالاتر رفته است.
همچنین آمارهای بارگیری نفتکش ها برای ماه گذشته نشان داد، میزان صادرات ایران در ماه آگوست، بالاترین رقم از ژانویه 2012 محسوب می شود که به علت افزایش خرید هند به میزان بی سابقه و رشد 48 درصدی صادرات به اروپا برابر با روزانه 630 بشکه صورت گرفته است.
به نوشته رویترز، جزئیات بارگیری میعانات گازی در ماه آگوست مشخص نیست، اما درصورتی که محموله‌ها این نفت بسیار سبک به میزان متوسط امسال برابر با روزانه 310 هزار ثابت باشد، مجموع صادرات نفت خام و میعانات ایران در ماه آگوست، بیشترین میزان در سال جاری برابر با 2.41 میلیون بشکه در روز خواهد بود که از متوسط پیش از تحریم‌ها برابر با 2.5 تا 2.6 میلیون بشکه در روز در سال 2011 کمتر است.
صادرات نفت ایران در ماه آگوست به آسیا به استثنای میعانات گازی 1.48 میلیون بشکه در روز بود که از روزانه 1.40 میلیون بشکه ماه جولای بیشتر است و تقریبا برابر بیشترین میزان امسال در ماه آوریل است.
صادرات به هند در ماه آگوست به رکوردی بی سابقه نزدیک به 600 هزار بشکه در روز رسیده است.

این رقم در ماه جولای 150 هزار بشکه در روز بود و بیش از 564 هزار بشکه در روز واردات نفتی چین از ایران است.
ژاپن نیز روزانه 230 هزار بشکه و کره جنوبی روزانه 92 هزار بشکه از ایران در ماه آگوست نفت وارد کرده اند.
بر اساس این آمار، صادرات نفت ایران به ترکیه، یونان، اسپانیا نیز صورت گرفته است، اما صادرات به ایتالیا نسبت به ماه پیش از آن بیش از 2 برابر شده و به 87 هزار بشکه در روز رسیده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد