اونس طلا2378.79
مظنه16,596,000
18 گرم3,831,200
ارزش سکه37,390,788
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر پاسخ داد؛

مالیاتهای سنگین چگونه برای طلافروشان وضع می گردد؟

سایت طلا : نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه بزرگترین مشکل این صنف موضوع مالیاتی است در مورد چگونگی روند صعودی مالیات برای برخی از طلافروشان توضیح داد.

موضوع مالیات بردرآمد و مالیات برارزش افزوده طی چند سال گذشته به مهمترین چالش صنف طلا و جواهر مبدل شده است و در این میان وضع مالیاتهای سنگین برای برخی طلافروشان موجب تعطیلی آنان و خروج ایشان از صنف طلا و جواهر شده است.

"مهدی طاهر حکاک" نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران این موضوع را در جلسه ای که چندی پیش در اتاق اصناف با حضور تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و معاونین وی مطرح کرد، که به گفته وی جوابی از سوی مسئولین مالیاتی به آن داده نشد.

حکاک در گفتگو با سایت طلا، از باز بودن دست ممیزهای مالیاتی انتقاد کرد و در مورد روند مشکل ساز مالیاتی برای طلافروشان گفت: در مواردی که طلافروشان دارای نواقصی در پرونده مالیات بر عملکرد بوده و یا باعدم دفتر و یانرم افزاری مواجه بوده اند و یا مستندات مالیاتی مورد قبول ممیز واقع نشده برای وی مالیات علی الرأس تعیین شده است و مالیات یک میلیون تومانی سال 90 در سال 91 ده میلیون بعضاً تعیین می شود.

وی افزود: در این زمان مؤدی وقتی برگه تشخیص 10 میلیون تومانی را دریافت می کند دو راه دارد، یا به کمیسیون اعتراض می کند که نهایتا با 10 – 15 درصد تخفیف مواجه شده و با تجدید نظر به 20 درصد می رسد که با احتساب 2.5درصد جریمه به همان رقم 10 میلیون تومانی می رسد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: در حالت دوم مؤدی با مدیرکل و ممیز توافق می کند که حداکثر با 50 درصد تخفیف همراه شده که غالباً همکاران این راه را انتخاب می کنند و با امضای اینکه 5 میلیون فروش داشته این مبلغ را پرداخت می کند. این رقم در جدول مالیات برارزش افزوده قرار گرفته و آن 5 میلیون به 50-60 میلیون تومان تبدیل می شود، که دوباره این چرخه تکرار شده و با تخفیف کمیسیون 20-30 میلیون تومان را نهایتاً در سال اول پرداخت می کند.

وی در گفتگو با سایت طلا گفت: اگر مؤدی در سال 91 مثلاً 25 میلیون را پرداخت کرده سه سال که بگذرد باید 500 میلیون مالیات بدهد که در نتیجه با این مبلغ سنگین مغازه دار واحد کسبی خود را تعطیل می کند، و دیگر توان اداره مغازه خود را ندارد و باید تمام زندگی خود را بفروشد تا مالیات پرداخت و نهایتاً از صنف خارج می شود.

طاهرحکاک عدم آگاهی همکاران صنف طلا و جواهر را از روند اجرای مالیات و اصلاحیه آن در هر مقطع موجب خسارتهای فراوان برای آنان عنوان کرد و اظهار داشت:صنف و صنعت طلا و جواهر کشورمان دارای قدمت زیاد و دارای کارگران برجسته ای در دنیاست که از مهارتهای بالایی برخوردار هستند ولی متأسفانه با برخی مشکلات، این صنف رشد لازم را پیدا نکرده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره بر لزوم آگاهی طلافروشان و اعضاء این صنف از قوانین و مقررات مالیاتی خاطرنشان کرد: این اتحادیه آماده است با همکاری سازمان امور مالیات و دارایی برای همکاران خود و اهالی صنف طلا جلسات آموزشی و توجیهی در مورد مسائل مالیات و موارد پیرامون آن برگزار کند تا مشکلات این صنف به حداقل رسیده و اعضاء این صنف با حداقل مشکل، مالیات قانونی خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد