اونس طلا2370.38
مظنه16,316,000
18 گرم3,766,500
ارزش سکه36,759,948
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)44,200,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

«حقوقهای نجومی» قلب مردم را آتش زد/ به روحانی گفتم که رهبری «حکم حکومتی» داده‌اند

احمد توکلی با بیان اینکه «حقوقهای نجومی» قلب مردم را آتش زد، گفت: بعد از تأکیدات مقام معظم رهبری برای برخورد با دریافت‌کنندگان حقوقهای نجومی، بنده به آقای روحانی گفتم که ایشان حکم حکومتی داده‌اند اما دولت از این فرصت استفاده نکرد.

احمد توکلی ظهر امروز در نشست خبری سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت با اشاره به مسئله پرداختهای نجومی در دولت یازدهم اظهار کرد: اگر روحانی در موضوع فیش‌های حقوقی نامشروع، اقدام قاطع می‌کرد و با آن برخورد قاطع انجام دهد در دوره بعدی انتخابات نیز رئیس جمهور خواهد شد و حق او هم همین خواهد بود اما اگر با فساد که بدترین بلیه علیه مردم و نظام است، مبارزه نکند شاید فرصت را از دست بدهد.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنم روحانی با فساد مبارزه کند و علمدار این کار شود و یک دوره استراحت کند و دوباره برای دو دوره رئیس‌جمهور شود.

مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت تصریح کرد: رئیس‌جمهوری که بتواند به مهمترین مسئله نظام یعنی بحث مبارزه با فساد اهتمام بورزد، فرد لایقی خواهد بود ولو اینکه ضعف‌های دیگری داشته باشد بنابراین، این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

توکلی با بیان اینکه بعد از افشا شدن فیشهای حقوقی، فشار قوی در رسانه‌های اجتماعی نسبت به این پدیده زشت ایجاد شد، گفت: بعد از این فشار قوی در رسانه‌های مختلف، دولت بهترین فرصت را داشت تا به برخورد با حقوقهای نجومی بپردازد؛ دولت می‌توانست سخت‌ترین برخورد را با حقوقهای نجومی انجام دهد چرا که حمایت جمع پرشماری از مردم را در پی داشت.

وی تأکید کرد: اگر این برخورد با حقوقهای نجومی انجام می‌گرفت، قدمهای بعدی همچون مبارزه با وابسته‌سالاری نیز به‌صورت بهتری انجام می‌شد.

مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت تصریح کرد: دولت در زمینه مبارزه با حقوقهای نجومی، عملکرد خوبی را آغاز کرد اما نتوانست آن را به اتمام برساند، هنوز در این باره فرصت باقی است و امیدواریم اهتمام ویژه‌ای انجام پذیرد.

توکلی تأکید کرد: پرداخت‌های حقوقهای نجومی غیرقانونی و غیرمنصفانه بوده است و قلب مردم را به آتش کشید و این کار نیازمند برخورد مناسب و قاطع است.

وی با تذکر اینکه رهبر معظم انقلاب بر بررسی فیشهای حقوقی و تعیین ضوابط تأکید داشتند، گفت: بعد از تأکیدات مقام معظم رهبری، بنده به آقای روحانی گفتم که ایشان حکم حکومتی داده‌اند اما دولت از این فرصت هم استفاده نکرد.

مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت تصریح کرد: دولت می‌توانست از فرصت ایجاد شده از جمله تأکیدات رهبر معظم انقلاب و حمایت مردم در رابطه با مبارزه با فساد بهره بگیرد اما از این فرصت نتوانست استفاده کند.

توکلی افزود: دولت در حال حاضر باید فیشهای حقوقی را افشا کند و تمام مبالغ دریافتی به‌علاوه عدم‌النفع آن را از صاحبان فیشهای نجومی پس بگیرد.

وی تأکید کرد: آن افرادی که فیشهای نجومی را دریافت کرده‌اند باید از لحاظ شرعی و قانونی عدم‌النفع پولها را به دولت بازگردانند چرا که باید با این فیشها و تسهیلات نجومی به کارهای تجاری و پرسود پرداخته باشند که تمامی منافع آن باید عودت داده شود.

مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت درباره این پرسش که چه‌تعداد افراد حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند، گفت: تعداد افرادی که حقوقهای نجومی دریافت کردند، کم نیستند و مهم ماهیت کار است که باید بررسی شود.

دیده‌بان شفافیت و عدالت موضوع املاک در شهرداری را بررسی می‌کند

توکلی با اشاره به فعالیت سازمان متبوعش گفت: دیده‌بان شفافیت و عدالت براساس وظیفه ذاتی خود موضوع واگذاری املاک در شهرداری را دنبال خواهد کرد و به بررسی قانونی بودن و یا نبودن آن خواهد پرداخت.

وی شورای شهر و شهرداری را دولت‌ها و مجالس محلی نامید و تصریح کرد: اگر شورا و شهرداری در پرونده‌ای متهم شدند باید تکلیف آن مشخص شود و تاخیر تصمیم‌گیری درباره این پدیده‌ها، غیرقابل قبول و موجب کاهش قدرت خدمت‌رسانی این نهادها خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت افزود: مردم از سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت انتظار دارند تا نتیجه تحقیقات خود درباره پرونده املاک در شهرداری را اعلام کنند و البته واکنش شهرداری در این مسئله تاثیرگذار بوده است.

استقبال شهردار تهران از بررسی دیده‌بان شفافیت و عدالت در پرونده املاک شهرداری تهران

توکلی به تماس خود با محمدباقر قالیباف شهردار تهران اشاره و تصریح کرد: با آقای قالیباف صحبتی داشتم و او تاکید کرده که سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت به عنوان نماینده افکار عمومی، موضوع واگذاری املاک در شهرداری را بررسی کنند.

وی تصریح کرد: آقای قالیباف اعلام آمادگی کرده تا بررسی‌ها توسط دیده‌بان شفافیت و عدالت انجام گیرد و به زیر مجموعه شهرداری نیز تاکید کرده تا هر چه اسناد و مدارک مورد نیاز است در اختیار ما قرار دهند.

مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت اظهار کرد: فرآیند بررسی را به‌صورت سالم و با تدبیر لازم طی خواهیم کرد و اگر تخلفی وجود داشته باشد مرتکب آن را شناسایی و اعلام خواهیم کرد.

توکلی عنوان کرد: برای بررسی موضوع املاک در شهرداری از برخی افراد عدالتخواه و پاکدست نیز دعوت کرده‌ایم تا در بررسیها با ما مشارکت انجام دهند و به همین منظور گروهی کارشناسی برای پیگیری این پرونده تشکیل شده است.

وی ادامه داد: گروه کارشناسی از امروز در شهرداری تهران مستقر خواهد شد و گزارش کار آنها در اختیار گروه کارشناسی دیگر که از حقوقدانان، اقتصاددانان و نمایندگان مجلس تشکیل شده قرار خواهد گرفت که تمامی نتایج بررسیها را اعلام می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه بررسیها از سوی سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت به طور کامل انجام خواهد گرفت، گفت: پیگیری این موضوع که واگذاری‌ها بر چه اساس و به چه کسانی با چه میزان تخفیف و بر چه مبنایی انجام شده مورد توجه قرار خواهد گرفت.

دو ماه زمان برای بررسی پرونده املاک در شهرداری تهران

توکلی خاطرنشان کرد: امیدواریم بررسیهای سازمان دیده‌بان و شفافیت در زمینه املاک واگذار شده در شهرداری در طی مدت زمان یک تا دو ماه آینده به اتمام برسد و نتایج نیز به طور شفاف ارائه شود.

وی افزود: مدت زمان بررسی پرونده بستگی به وجود اسناد و برنامه‌های مدنظر از سوی سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت خواهد داشت البته در این بررسیها با افرادی که امتیازهایی را دریافت کرده‌اند، مصاحبه خواهیم کرد و در نهایت تمامی جزئیات را در بیانیه‌ای نهایی به صورت شفاف درج می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت توضیح داد: در بیانیه پایانی که به قوه قضائیه و سازمان بازرسی کشور ارائه می‌دهیم مشخص خواهد شد که چه کسانی چه جرمی و با چه میزانی را مرتکب شده‌اند که تمامی بررسی‌ها شفاف و کارشناسی خواهد بود.

توکلی افزود: از مردم می‌خواهیم در این زمینه هرگونه اطلاعاتی را که دارند در اختیار ما قرار دهند و رسانه‌ها نیز در این زمینه به ما کمک کنند که امیدواریم این موضوع هرچه زودتر به سرانجام برسد.

وی خاطرنشان کرد: ما خواهان آن هستیم تا به صورت شفاف مشخص کنیم که چه کسی در پرونده شهرداری مقصر بوده یا نبوده است؛ در حال حاضر برخی اسناد را در اختیار داریم که در حال بررسی آنها هستیم.

مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت درباره عملکرد رسانه‌ها در پرونده املاک شهرداری گفت: متاسفانه گاهی حرفهای درست و نادرست به هم آمیخته می‌شوند و اگر ثابت شود برخی رسانه‌ها صحبتهای کذب را به چاپ رسانده‌اند یا هدف بردن آبروی فردی را داشته‌اند با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

توکلی خاطرنشان کرد: با سایت‌هایی که مجوز وزارت ارشاد را دارند باید بنا به قانون مطبوعات برخورد شود و برخورد با سایت‌هایی که مجوز وزارت ارشاد را ندارند منوط به قانون جرائم رایانه‌ای است که در این زمینه روزنامه‌نگاران باید در جریان حقوق شهروندی باشند.

پرهیز از سیاسی شدن واگذاری املاک در شهرداری تهران

وی به رسانه‌ها توصیه کرد پرونده واگذاری املاک در شهرداری تهران را سیاسی نکنند تا بررسی شفاف و کامل آن توسط سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت یا سایر مسئولان ذیربط انجام بگیرد.

مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت عنوان کرد: در مبارزه با فساد، روزنامه‌نگاران باید دقت لازم را داشته باشند چرا که یک عده به قصد مخفی شدن در پشت آنها فعالیت می‌کنند و به هیچ عنوان اصولگرا یا اصلاح‌طلب نیستند بلکه از پوشش استفاده می‌کنند که به همین سبب باید مراقب سیاسی نشدن موضوع باشیم.

کرباسچی پایه‌گذار مفاسد در شهرداری تهران

توکلی درباره این پرسش که شما در دوران تصدی کرباسچی بر شهرداری تهران نسبت به تراکم‌فروشی انتقاد داشته‌اید و چرا در دوران کنونی چنین چیزی را مطرح نکرده‌اید، گفت: کرباسچی پایه‌گذار بسیاری از مفاسد فعلی در شهرداری است؛ اگر آن روز که بنده گفتم دیگران کمک می‌کردند، احتمالا شهرداری به این فضاحت نمی‌افتاد؛ انشاءالله عملکرد درستی را در این رابطه شاهد باشیم.

مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در پایان اذعان داشت: بهتر است برای درست شدن این اوضاع، سیاسی برخورد نکنیم و مبارزه با فساد باید مورد توجه همه قرار گیرد و به نوعی همه‌گیر شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد