اونس طلا2297.15
مظنه15,356,000
18 گرم3,544,900
ارزش سکه34,597,068
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

مردم با خرید طلای دست دوم ضرر می کنند / فروش طلای دست دوم تولید را متوقف می کند

سایت طلا : نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به عدم استاندارد بودن طلاهای دست دوم عرضه شده در بازار به مردم توصیه کرد که از خرید مصنوعات طلای دست دوم خودداری کنند.

"مهدی طاهرحکاک" در گفتگو با سایت طلا، مهمترین مشکل عرضه مصنوعات طلا را توقف تولید و بیکاری کارخانه ها و کارگران این صنف عنوان کرد و گفت: طی سالهای اخیر با اجرایی شدن موضوع مالیات برارزش افزوده خیلی از مشتریان بازارطلا به سوی طلای بی اجرت روی آورده اند که این امر مشکلات زیادی را برای مشتریان و این صنف ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در موقعیت فعلی این صنف نیاز به تولید و رونق خرید و فروش دارد افزود: ما در حال حاضر باید برنامه ای برای رشد تولید و صادرات داشته باشیم، کارگران خود را فعال سازیم و تکنولوژی جدید و به روز وارد کشور کنیم؛ ولی فروش مصنوعات طلای دست دوم باعث بی رونقی بازار و افول صنعت طلا و جواهر می شود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران مسائل بهداشتی را مسئله دیگر استفاده از این مصنوعات برشمرد و خاطرنشان کرد: معلوم نیست این طلاها دست چه کسی بوده، و چه بیماری هایی داشته و احتمال اینکه بیماری های پوستی از راه طلای دست دوم منتقل شود بسیار زیاد است.

طاهرحکاک با اشاره به پروندهای مطروحه در این زمینه و مشکلات عیاری در مصنوعات دست دوم در گفتگو با سایت طلا اظهار داشت: ممکن است طلاهای به فروش رسیده مربوط به 10 سال قبل باشد، وعیار و کیفیت طلا در آن سالها ممکن است مانند همکنون کیفیت لازم را نداشته باشد، لذا مشتریان متضرر شده و موقع فروش با مشکلات زیادی مواجه می شوند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از برخورد شدید با قاچاق طلا خبر داد و تصریح کرد: به دنبال فرمایشات اکید مقام معظم رهبری، پلیس آگاهی و اماکن تهران و همچنین اتاق اصناف بشدت با قاچاق کالا برخورد می کنند و از اول مهر هیچ اغماضی در این زمینه نخواهد شد و هرچیزی که به صورت قاچاق وارد کشور شود معدوم شده و برای قاچاقچیان مجازات سختی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد