اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نقدی شدن سوخت ایرلاین‌ها را جزو اولویت‌ها نمی‌دانیم

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه موفق شدیم شرکت‌های هواپیمایی را به جهتی سوق دهیم که بتوانند هزینه‌های جاری سوخت خود را به موقع پرداخت کنند، می‌گوید: ایرلاین‌ها شرایط مالی خوبی ندارند و فعلا زمان مناسبی برای اجرای طرح نقدی شدن سوخت ایرلاین‌ها نیست.

علی عابدزاده در خصوص نظرنهایی سازمان هواپیمایی برای نقدی شدن سوخت ایرلاین‌ها، گفت: فعلا زمان مناسبی برای اجرای این طرح نیست.

وی با بیان اینکه نتیجه تندروی در مسایل شکست و کندروی عقب ماندگی است، توضیح داد:یکی از مسایل مبتلابه صنعت که در طول سال های گذشته برای دولت مشکل ایجاد کرده بود، این بود که شرکت های هواپیمایی قادر به پرداخت هزینه های جاری سوخت خود نبودند، علت هم آن بود که نرخ ها نامتعادل، تکلیفی و هزینه ها بالا بود. این وضعیت هم به دغدغه ای بزرگ برای کشور تبدیل شده بود که خوشبخاته ظرف یک‌سال اخیر با اتفاقات خوبی که به کمک وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت رخ داد، موفق شدیم شرکت‌های هواپیمایی را به جهتی سوق دهیم که بتوانند به لحاظ پرداختی هزینه های جاری سوخت خود را پرداخت کنند.

موفق به ایجاد انضباط مالی و پرداختی شده ایم

عابدزاده اد امه داد: این یک معظل 10 ساله بود که بالاخره با همکاری همه نهادهای مربوط برطرف و قرار شد شرکت‌های هواپیمایی بدهی های خود در خصوص سوخت سال های گذشته را، با طلب هایی که این شرکت ها از پرواز به نقاط غیر برخوردار داشتند تا حدودی جبران کنند که این روند به شکل خوبی ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد:شرکت های هواپیمایی به گفته خود وزارت نفت درحال پرداخت هزینه‌های جاری خود هستند و اینکه یکباره و بعد از طی این مراحل سخت گفته شود پول سوخت باید با کارت و به صورت نقدی پرداخت شود درست نیست چرا که ما موفق به ایجاد انضباط مالی و پرداختی شده‌ایم.

نباید با تندروی وضع فعلی را به چالش بکشیم

رییس سازمان هواپیمایی کشور با اعلام اینکه در شرایط مناسب و در زمان درست، از اجرای این طرح استقبال می کنیم، افزود: البته این یک برنامه فوق العاده و خوب است که هزینه ها به صورت نقدی با کارت پرداخت شود، اما درحال حاضر هنوز زود است و باید اجازه دهیم ایرلاین کارهای اولویت‌دار دیگری که دارند را انجام دهند. ضمن اینکه اگر ایرلاینی وجود دارد که هزینه‌های جاری خود را پرداخت نمی کند باید آن ایرلاین را مجبور کنیم که با کارت و به صورت نقدی هزینه‌ هایش را بپردازد ولی در شرایط فعلی که همه از روند کارها راضی هستند نباید با تندروی وضع فعلی را به چالش بکشیم.

به گفته رییس سازمان هواپیمایی کشور صنعت هوایی مشکلات نهفته زیادی دارد که باید آنها را حل کنیم و انقدر دچار چالش است که دیگر درست نیست مشکل دیگری را بر مشکلاتش اضافه کنیم.

نقدی شدن سوخت ایرلاین ها را جزو اولویت هایمان نمی‌دانیم

عابدزاده ادامه داد: خواهش ما از وزارت نفت این است که اگر ایرلاینی هست که هزینه های روزانه خود را بپرداخت نمی کند به ما اعلام کنند تا خودمان با آن ایرلاین برخورد کنیم و در صورتی که نتیجه ای نداد، به استفاده از پرداخت نقدی مجبورش می کنیم. اما اگر بحث مکانیزه کردن مطرح باشد مکانیزه شدن دیگر سیستم ها در شرکت هواپیمایی مهمتر از آن است که پرداخت ها و دریافت ها مکانیزه شود.

به گفته رییس سازمان هواپیمایی کشور آنقدر کارهای مکانیزه در صنعت هواپیمایی عقب مانده است که نقدی شدن سوخت ایرلاینها جزو اولویت ها نیست.

عابدزاده تاکید کرد: اگر ایرلاینی واقعا نمی‌خواهد یا نمی تواند هزینه‌های جاری خود را پرداخت کند می توان آن ایرلاین را مجبور به پرداخت نقدی کرد اما ابتدا باید مشکل ریشه یابی و رسیدگی شود و پرداخت نقدی آخرین راهکار باشد.

باید به ایرلاین ها توجه ویژه شود

وی به تشریح ظلم هایی که به صنعت هوایی کشور شده است اشاره می‌کند و می گوید: باید به ایرلاین ها توجه ویژه شود، در سال‌های اخیر چه ایرلاین های دولتی و چه خصوصی زحمات زیادی کشیده‌اند و نگذاشته‌اند هواپیماهای ما زمین گیر شوند و غربی‌ها زود به این نتیجه برسند که صنعت حمل و نقل هوایی ما زمین گیر شده است. تلاش‌هایشان قابل تقدیر است و در عین حال ما هم شرایط ایرلاین ها را درک می کنیم.

عابدزاده ادامه داد :ایرلاین ها درحال طی شرایط سختی هستند و باید دست به دست هم دهیم و کمک کنیم که از این شرایط عبور کنند. ضمن اینکه لازم است از شرایط ویژه ای که صنعت حمل و نقل هوایی دارد استفاده کنیم و از ظرفیت‌هایی که در کشور برای ارتقای این وجود دارد، بهترین استفاده را داشته باشیم.

به گفته رییس سازمان هواپیمایی نیازهایی که مردم کشور ما به پرواز دارند و راهکارهایی که برای توسعه ملی باید به آنها برسیم، به دست شرکت‌های هواپیمایی برطرف می‌شود و جا دارد با کمک به این خطوط هوایی فعال شدن فرودگاه‌های کشور را هدف قرار دهیم.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که نظر نهایی سازمان در خصوص اجرای این طرح در آینده چیست، به پایگاه خبری وزارت راه گفت: ما موافق به روز شدن پرداخت‌ها هستیم اما واقعیت این است که خطوط هوایی وقتی بلیط را می فروشند حداقل یک ماه طول می کشد که این پول به سیستم آنها بازگردد، بنابراین باید به آنها فرصت داده شود.

وی با بیان اینکه ایرلاین ها شرایط مالی خوبی ندارند و اندوخته ای ندارند که هزینه‌هایشان را به صورت نقدی پرداخت کنند، گفت: نمی خواهیم با ایده‌های جدید مخالفت کنیم اما می‌گوییم ایده های جدید باید در زمان خودش پیاده شود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد