اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

از پگاسوس در امان باشید

بیش از ۸۶ درصد آیفون‌های جهان می‌توانند تنها با یک پیام متنی و توسط بدافزار پگاسوس هک شوند.

از بیزینس‌اینسایدر، بیش از ۸۶ درصد از آیفون‌های اپل در جهان ظاهرا هنوز هم در معرض یک نقص امنیتی هستند که اجازه می‌دهد یک هکر تنها با یک پیام متنی به طور کامل بر روی دستگاه غلبه کند.

تعداد زیادی از مردم هنوز سیستم عامل تلفن همراه آیفون خود را به‌روز نکرده‌اند؛ با وجود هشدارهای فوری که اپل برای انجام این کار داده است. به دلیل یک مشکل امنیتی بزرگ این شرکت مجبور به اصلاح سیستم عامل به iOS ۹.۳.۵ شد.

بر اساس گزارش میکس‌پنل (MixPanel) -شرکت تحلیل‌گر موبایل و وب‌سایت- در حدود ۱۱ درصد از کاربران، سیستم عامل خود را به آخرین نسخه iOS به‌روز کرده‌اند، در حالی که دو درصد از آنها نسخه بتای iOS ۱۰ را نصب کرده‌اند که همچنین در برابر مسائل امنیتی محافظت‌شده است.

این بدان معناست که بیش از ۸۶ درصد از کاربران iOS هنوز در برابر بدافزاری که پگاسوس (Pegasus)-نرم‌افزاری غیرقابل‌شناسایی که می‌تواند آیفون را تنها با استفاده از یک پیام متنی هک کند- نامیده می‌شود، آسیب‌پذیر هستند.

وب سایت توسعه‌دهنده اپل گفته است که ۱۳ درصد از کاربران از سیستم عامل iOS ۸ و یا قبل‌تر استفاده می‌کنند. این وب‌سایت اعداد جزئی نسخه ۹ را آشکار نکرده، بنابراین معلوم نیست ۸۷ درصد باقی‌مانده از کدام نسخهiOS ۹ استفاده می‌کنند. هر کدام از نسخه‌های آیفون قبل از آخرین نسخه ۹.۳.۵، نسبت به این نوع حمله آسیب‌پذیر است.

محققان بیل مارکزاک و جان اسکات-ریلتن، با بخش امنیتی Lookout همکاری کرده تا نقص‌های امنیتی موجود را کشف کنند. آنها بدافزار جدید را تریدنت (Trident) نامیدند که به مهاجمان اجازه می‌دهد ابزارهای جاسوسی پیچیده‌ای را نصب کنند که می‌تواند دوربین و میکروفن گوشی را فعال کرده و حرکات افراد را ردیابی کند و به پیام‌ها دسترسی داشته باشد. این محققان مشکل را پیش از انتشار یافته‌هایشان با اپل در میان گذاشته و این شرکت نیز آپدیتی اضطراری را برای iOS صادر کرد.

افرادی که نسخه ۹.۳.۵ جدید iOS را نصب کنند، دیگر در برابر این موضوع آسیب‌پذیر نخواهند بود و این شرکت از تمامی کاربران خواسته است به سرعت نسبت به این به‌روزرسانی اقدام کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد