اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آرامش در بازار طلا و ارز / تقاضای بالای سکه های نیم و ربع

سایت طلا: در حالیکه قیمت دلار طی روزهای اخیر در کنار آرامش قیمت جهانی طلا با ثبات همراه است، هر گرم طلای 18عیار امروز بدون نوسان و تغییر باقی ماند.

به گزارش سایت طلا، امروز دوشنبه با آغاز به کار بازارهای جهانی قیمت اونس طلا با افت جزئی همراه شد که در کنار ثبات قیمت دلار، بازار آرامی را رقم زد.

نکته قابل توجه این روزها در بازارسکه، وجود حباب قیمتی در قیمت نیم و ربع سکه به علت تقاضای بالا است، بطوریکه نیم سکه در این بازار 17 هزار تومان و ربع سکه از حبابی در حدود 16 هزار تومانی برخوردار است.

در همین بازار سکه تمام بهار آزادی امروز با رشد تنها یک هزار تومان، یک میلیون و 114 هزار تومان به فروش می رسد. نیم و ربع سکه با رشد همان یک هزار تومان به ترتیب 570 و 296 هزار تومان عرضه می شود و سکه گرمی نیز بدون تغییر 182 هزار تومان به فروش می رسد.

براساس این گزارش امروز دوشنبه هر مثقال طلای 17 عیار هم در بازار تهران با تقویت نسبی و اندک 200 تومانی به 491 هزار و 500 تومان و هر گرم طلای 18 عیار بدون نوسان 113 هزار و 400 تومان رسید.

اما در بازار ارز که هفته گذشته را با رشد 13 تومانی دلار به پایان رسانده بود، در این هفته با آرامش نسبی همراه بود و امروز هر دلار آمریکا با عقب نشینی یک تومانی 3555 تومان معامله شد. یورو 4 تومان کاهش یافت و به 4004 تومان رسید و درهم امارات نیز با یک تومان رشد 973 تومان قیمت خورد.

بازارهای جهانی طلا نیز پس از سخنرانی جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در جکسون هول در مورد زمان تغییر نرخ بهره با افت نسبی و حداقل نوسان توأم شد و امروز هر اونس طلا پس از تعطیلات هفتگی تنها 60 سنت کاهش یافت به 1320 دلار 90 سنت رسید.

رئیس بانک مرکزی آمریکا در نشست روز جمعه به افزایش نرخ بهره تا پایان سال و حتی زودتر اشاره کرد. تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی نیز در واکنش به این اظهارات اعلام کرده اند که اگر فدرال رزرو طی ماههای آینده نرخ بهره را افزایش ندهد قیمت این فلز زرد روند صعودی خود را که از ابتدای امسال آغاز شده است ادامه خواهد داد.

گفتنی است، روز جمعه هفته ی جاری نرخ بیکاری آمریکا و آمار اشتغال این کشور اعلام خواهد شد که مهمترین رویداد تأثیرگذار بر بازار جهانی طلا در این هفته خواهد بود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد