اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

حضور ایران در نشست نفتی الجزایر/ دبیرکل اوپک به تهران می‌آید

وزیر نفت با بیان اینکه در نشست غیر علنی اوپک به میزبانی الجزایر شرکت خواهد کرد، گفت: دبیرکل اوپک به زودی به تهران می‌آید.

بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران درباره حضور در اجلاس مجمع بین‌المللی انرژی که اواخر سپتامبر سال جاری میلادی در الجزایر برگزار می‌شود، گفت: در این اجلاس شرکت خواهم کرد.

وزیر نفت درباره سفر محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک به ایران هم اظهار داشت: آقای بارکیندو در آینده نزدیک به تهران سفر می‌کنند.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه ایران در برهم ریختن ثبات بازار نفت نقشی نداشته است، تاکید کرد: از این رو پس از تحریم ها ما اکنون به دنبال احیای سهم خود در بازارهای جهانی نفت خام هستیم.

وی درباره حضور در نشست مجمع بین‌المللی انرژی با تایید این که در این اجلاس که هفتم و هشتم مهرماه برگزار می شود شرکت خواهد کرد، افزود: زمانی که بی ثباتی در بازار ایجاد شد، تولید نفت ایران به زحمت به ٢ میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه می رسید و صادرات نفت کمتر از یک میلیون بشکه در روز بود.

به گفته این عضو کابینه دولت انتظار ما این است کسانی که ثبات بازار را برهم زدند، بالاترین و اصلی ترین مسئولیت را در برگرداندن ثبات به بازار برعهده بگیرند.

زنگنه افزود: ایران برای بهبود قیمت و شرایط بازار نفت خام به همکاری با اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ادامه می دهد، اما انتظار داریم که حق ما برای احیای سهم از دست رفته خود در بازار نفت در نظر گرفته شود.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: احیای سهم از دست رفته ایران در بازار نفت، اراده و خواست ملی مردم ایران است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد