اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جلسه مقام‌های اروپایی برای بررسی اقتصاد اتحادیه بعد از برگزیت

فرانسوا اولاند، مرکل و ماتئو رنزی درباره آینده اروپا بعد از خروج انگلیس از این اتحادیه(برگزیت) بحث می‌کنند.

به نقل از فایننشال تایمز، رهبران آلمان، فرانسه و ایتالیا در جزیره کوچک مدیترانه‌ای نزدیک به ناپل گرد هم می‌آیند تا درباره آینده اقتصادی و امنیتی اتحادیه اروپا بعد از خروج انگلیس از این اتحادیه و برنامه مشترک برای رشد اقتصادی این اتحادیه با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

این اجلاس که با میزبانی ایتالیا برگزار می‌شود، اولین اقدام در دور جدید دیپلماسی فشرده بین‌المللی است که به‌عنوان یکی از تبعات رفراندوم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برگزار می‌شود. همان‌طور که اروپا با یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های خود در طول ۶ دهه اجماع این کشورها مواجه می‌شود، گفت‌وگوهای غیررسمی در این جزیره آتش‌فشانی در ونتوتن به‌عنوان تلاش این ۳ کشور مهم اروپایی در پیش‌بینی آینده اتحادیه اروپا بعد از رفراندوم انگلستان تلقی می‌شود.

انتخاب این جزیره نیز اقدامی سمبلیک است چراکه آلتیرو اسپنیلی به‌عنوان یکی از پدران بنیان‌گذار اتحادیه اروپا، مانیفست فدرالی این اتحادیه را بعد از جنگ جهانی دوم، زمانی که در این جزیره در زندان بود، نوشت.

«ساندرو گازی» وزیر امور اروپایی ایتالیا دراین‌باره به فایننشال تایمز گفت: «اروپا باید پاسخی فوری برای این اتحادیه، جوانان و مسائل امنیتی داشته باشد.»

این گفت‌وگوها بااین‌حال به‌عنوان تاکتیک نمایشی حمایت از رنزی توسطی آنگلا مرکل و فرانسوا اولاند در نظر گرفته می‌شود چراکه این رهبر ایتالیایی در ماه نوامبر سال جاری وارد چالش بزرگ رفراندوم قانون اساسی خواهد شد. این جلسه با جلسات سیاسی دیگری در هفته‌های آینده در تمام اروپا همراه خواهد شد و مقدمه‌ای برای اجلاس ماه آینده در «براتیسلاوا» خواهد بود که ۲۷ عضو این اتحادیه در آن حضور خواهند داشت و درباره آینده این اتحادیه بعد از خروج انگلستان از آن تصمیم می‌گیرند. آنگلا مرکل هفته گذشته نیز دیداری با «دونالد تاسک» رییس شورای اروپایی داشت و همزمان دیدار و رایزنی‌های مستقیمی با دیگر سران اتحادیه اروپا داشت.

یک مقام اروپایی درباره جلسه براتیسلاوا به فایننشال تایمز گفت: «این جلسه درباره چگونگی کارکرد اتحادیه اروپا، ارتباطات کشورها، همکاری‌ها و تقویت اتحادیه است. قرار است در این جلسه درباره اصلاحات و تغییرات کاربردی بحث کنیم و نه تغییر مشی و روش‌ها.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد