اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

۵۸ درصد حجم معاملات هفتگی بورس در دست خودروسازان

صنعت "خودرو و ساخت قطعات" بیش از ۵۸ درصد حجم معاملات هفته گذشته را به خود اختصاص داد.

بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر می شود، در هفته ای که گذشت حجم معاملات 5,501 میلیون سهم و ارزش آن 9,678 میلیارد ریال بوده است که به ترتیب 13 درصد افزایش و 13 درصد کاهش داشته است.

صنعت "خودرو و ساخت قطعات" با معامله 3,210 میلیون سهم بیش از 58 درصد از حجم معاملات هفتگی را در این مدت به خود اختصاص داد و صنعت "سرمایه‌گذاری‌ها" با 8.2 درصد و صنعت "فلزات اساسی" با 4.8 درصد از حجم معاملات هفتگی به ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
شاخص کل و شاخص قیمت (ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران نیز در هفته گذشته 0.4 درصد کاهش و شاخص کل(هم‌وزن) و شاخص قیمت(هم‌وزن) 0.3 درصد افزایش داشتند و شاخص فرابورس ایران هم در این مدت 1.6 درصد کاهش، قیمت سکه بهار آزادی بدون تغییر و نرخ دلار و یورو مبادله‌ای به ترتیب 0.1 و 1.2 درصد افزایش داشته است.
همچنین صنعت "زراعت و خدمات وابسته" با بازدهی مثبت 16 درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و صنعت "محصولات چوبی" با افت 6.3 درصدی بیشترین افت را تجربه کرد.
افزون بر این؛ در مدت یاد شده و در میان شرکت ها "چرخشگر" با مثبت 25.8 درصد و "فرآوری مواد معدنی ایران" با منفی 10.3 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشتند.
در میان شاخص‌های بورس‌های معتبر بین‌المللی نیز از ابتدای سال تاکنون شاخص بورس بمبئی (BSE30) با 13.5 درصد رشد بیشترین بازدهی و شاخص بورس اسپانیا (IBEX35) با 5.3 درصد افت کمترین بازدهی را به خود اختصاص دادند.
این گزارش می افزاید: در بازارهای جهانی نیز در این مدت قیمت فلزات اساسی با نوسان همراه بوده است و در این میان نقره با 29.8 درصد، بیشترین و مس با منفی 4.4درصد کمترین بازدهی را داشتند.
قیمت نفت برنت نیز در 7 روز منتهی به بیست و هفتم مردادماه با افزایش 13.2 درصدی مواجه بود و قیمت نفت وست تگزاس و اپک هم با افزایش همراه بود و به ترتیب بازدهی 12.2 و 11.8 درصدی را ثبت کردند.
انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد