اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

حق نداریم افزایش هزینه‌های دولت را با مالیات تامین کنیم

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی به هر بهانه‌ای نمی‌خواهد مالیات دریافت کند معتقد است، اگر هزینه‌های دولت زیاد شود، حق نداریم برای تامین آن به مردم فشار بیاوریم.

سید کامل تقوی نژاد در نشستی که صبح امروز با اعضای اتاق بازرگانی در محل اتاق تهران برگزار شد، بیان کرد: سازمان امور مالیاتی به دنبال شفافیت اطلاعات بوده و مهمترین مسئله در این موضوع آمار و اطلاعات صحیح است که بخشی از آن به دستگاه‌های دولتی بر می گردد، اعتراف می کنم که باید در مواردی خود را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: طرح جامع مالیاتی که وعده دادیم تا بهمن عملیاتی شود عمدتا برای رسیدن به اطلاعات صحیح و شفافیت مد نظر قرار گرفته شده است.

تقوی‌نژاد ادامه داد: بنای طرح جامع مالیاتی ما بر خوداظهاری است و بر اطلاعات مردم تکیه داریم و تصمیم داریم ۹۰ درصد اظهارنامه‌ها را پذیرفته و اطلاعات فقط ۱۰ درصد از اظهارنامه‌های پرریسک را بررسی کنیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی همچنین گفت: علاقه نداریم وارد رسیدگی‌های پیچیده شویم، چرا که معتقدیم اطاله مراحل دادرسی مالیاتی هر دو طرف را خسته می‌کند. ما در نظر داریم امسال ۵۰ درصد از زمان پروسه دریافت مالیات را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: نمی‌خواهیم به گونه‌ای رفتار کنیم که مودیان با ناراحتی سازمان امور مالیاتی را ترک کرده و به مراجع دیگری برای رسیدگی مراجعه کنند.

معاون وزیر اقتصاد در بخشی از سخنانش با بیان این‌که سازمان امور مالیاتی بنا ندارد با هر بهانه‌ای از مردم مالیات بگیرد، گفت: اگر دولت هزینه‌هایش زیاد شود حق نداریم برای تامین آن به مردم فشار بیاوریم و چنین رفتاری مورد قبول ما نیست.

تقوی‌نژاد همچنین تاکید کرد که در موضوع مالیات‌ستانی مسائل اقتصادی کشور مدنظر سازمان امور مالیاتی قرار دارد و گفت: ما شرایط رکودی اقتصاد را در نظر داریم و درباره‌ عملکرد سال ۱۳۸۴ باید با تعامل و همکاری مشکلات را حل کنیم.

وی درباره‌ قانون مالیات بر ارزش افزوده بیان کرد: ۴۰ درصد از درآمد مالیاتی از این محل تامین می‌شود که البته قانون به شکل کنونی‌اش مشکلاتی دارد، با بخش خصوصی جلساتی برگزار کردیم و مشکلات در کمیسیون اقتصادی دولت در حال رسیدگی است تا به یک قانون تکامل‌تری برسیم. هدف اصلی ما رسیدن از تولید به مصرف در دریافت مالیات است.

رئیس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: به نظر من عمده نارسایی‌های مربوط به مالیات برارزش افزوده با نصب صندوق‌های مکانیزه فروش حل می‌شود، اکنون لایحه‌ای تنظیم شده و مشوق‌هایی داریم تا بتوانیم برای به‌کارگیری این صندوق و بهره‌گیری از فوائد آن اقدام کنیم.

تقوی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به بهبود روابط سازمان امور مالیاتی و اصناف اشاره کرد و گفت: با توجه به اعتمادی که به اصناف کردیم دیدیم که تعداد اظهارنامه‌های مالیاتی ارسال شده از سوی اصناف به سازمان امور مالیاتی افزایش یافت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد