اونس طلا2322.21
مظنه15,297,000
18 گرم3,531,300
ارزش سکه34,464,141
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000

پالایش نفت تهران 12 تومان سود سهام و 240 میلیون تومان پاداش هیات مدیره داد/تحقق سود خالص 2 درصدی از کل فروش

مجمع عادی سالیانه سهامداران پالایش تهران در حالی برگزار شد که تقسیم سود نقدی 12 تومانی به ازای هر سهم میان سهامداران و تعیین پاداش 240 میلیون تومانی برای هیات مدیره از مصوبات این مجمع بود.

مجمع عادی سالیانه پالایش نفت تهران به منظور تصویب صورت‌های مالی صبح روز یکشنبه در تالار وحدت این پالایشگاه برگزار و طی آن پس از تصویب صورت‌های مالی با تقسیم 36 درصدی سود واقعی هر سهم عملکرد سال مالی 94 میان سهامداران موافقت شد.

هیات مدیره "شتران" در سال مالی 94 با دستیابی به سود خالص 262 میلیارد تومان و 585 میلیون و یکصد هزار تومانی نسبت به رقم 12 هزار و 79 میلیارد و 187 میلیون و 400 هزار تومانی کل فروش خود توانسته تنها دو درصد از این رقم را به عنوان سود خالص محقق سازد.

اندکی بیش از 97 درصد فروش شرکت پالایش نفت تهران را بهای تمام شده کالای فروش رفته تشکیل می‌دهد. هزینه عملیاتی و اداری نیز حدود یک درصد از مبلغ فروش را سهم خود دانسته است.

بر اساس این گزارش مجمع عادی سالیانه "شتران" در حالی با تقسیم سود نقدی 120 ریالی به ازای هر سهم موافقت کرده که پاداش ناخالص 240 میلیون تومانی را برای هیات مدیره این شرکت کنار گذاشته است.

حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره نیز برای سال مالی جاری بر اساس تصویب مجمع سهامداران، ماهیانه به مبلغ 800 هزار تومان تعیین شده است.

اعضای پنج نفره هیات مدیره این شرکت تا مجمع امسال همگی نمایندگانی از شرکت‌های سرمایه گذاری استانی بوده اند که شامل شرکت سرمایه گذاری استان اصفهان،سرمایه گذاری استان اردبیل، سرمایه گذاری استان قزوین، سرمایه گذاری استان قم و سرمایه‌گذاری استان خوزستان می‌شوند.

از بند های حسابرس این شرکت برای مجمع امسال عنوان شده که پیگیری‌های شرکت جهت انجام تکالیف مقرر در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ 31/04/1394 صاحبان سهام، در ارتباط با تعیین و تکلیف مابه‌التفاوت نرخ ارز مبادلاتی و ارز مرجع در مورد صادرات فرآورده‌های نفتی انتقالی از سال 1391 به مبلغ ۲ هزار و ۹۶۱ میلیارد ریال و تعیین وضعیت اراضی با آستان مقدس حضرت عبدالعظیم و شرکتهای همجوار به نتیجه قطعی نرسیده است.

حسابرس این شرکت در عین حال آورده که همان طور که در یادداشت شماره 11 توضیحی صورتهای مالی منعکس شده، از بابت مالیات عملکرد سال مالی مورد گزارش بر مبنای سود ابرازی مبلغ 8 هزار و 434 میلیارد ریال ذخیره در حسابها منظور شده است.

همچنین مطالبات و بدهی بابت مالیات و عوارض ارزش افزوده سالهای 1391 لغایت سال مورد گزارش براساس قوانین بودجه سال مربوطه باید به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی انتقال یافته تا شرکت مزبور با سازمان امور مالیاتی تسویه نماید.

پیرو اعتراض شرکت و اعلام نظر ریاست سازمان امور مالیاتی، مقرر شده مالیات بر عوارض و ارزش افزوده سالهای 1391 و 1392 با توجه به معافیت‌های مندرج در قانون، مجددا رسیدگی شود، لیکن تاکنون رسیدگی سال های مذکور و سال های 1393 و 1394 انجام نشده است.

با توجه به رویه مورد عمل سازمان امور مالیاتی، تعیین وضعیت مالیاتی شرکت اعم از عملکرد و مالیات و عوارض ارزش افزوده، منوط به رسیدگی و ارائه نظر مقامات سازمان امور مالیاتی است.

حسابرس در شرح یادداشت توضیحی 4-8 همراه صورت‌های مالی حدود 72 هکتار از اراضی شرکت به نام شرکت ملی نفت ایران، 8 هکتار به نام سایر اشخاص حقیقی و حقوقی و حدود 318 هکتار آن موقوفه است و نسبت به بخشی از اراضی در اختیار شرکت از سوی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی طرح دعوی صورت گرفته، همچنین شرکت های ثالث از جمله ایرانول، قیرسازی پاسارگاد و غیره در بخشی از اراضی شرکت واقع شده‌اند.

به دلیل عدم افراز و تعیین حدود اراضی، حصول اطمینان در مورد مساحت کامل اراضی در تصرف و تملک شرکت احراز نشده است. مضافاً به رغم بهره‌برداری از پروژه طرح بهبود کمی و کیفی فرآورده‌های نفتی در سنوات قبل، تاکنون صورت‌وضعیت قطعی پیمانکار طرح ارائه نشده، لذا تعهدات آتی شرکت از این بابت نامشخص و حسابهای مرتبط با پروژه یاد شده اصلاح و تعدیل نشده است.

ضمنا وصول مطالبات از بابت فروش نفتا به سایر شرکتهای نفتی و ارائه خدمات جانبی به شرکت‌های همجوار به طور کامل صورت نگرفته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد