اونس طلا2327.65
مظنه15,286,000
18 گرم3,528,700
ارزش سکه34,439,358
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,200,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

کاهش نرخ سود بانکی زمینه ساز رونق لیزینگ مسکن

کاهش نرخ سود بانکی باعث افزایش بازار لیزینگ مسکن و کالاهای اساسی می شود و افراد می توانند به راحتی با قسط بندی های معقول مایحتاج اولیه شان را تهیه کنند.

چند سالی است که تولیدکنندگان به سبب بالا بودن نرخ سود بانکی با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند که در این راستا چندی پیش شورای پول و اعتبار با وجود اعلام نرخ تک رقمی تورم تصمیم به کاهش نرخ سود بانکی گرفت تا با این اقدام موتور محرک تولید روشن شود.

براین اساس، کارشناسان بر آن باورند که کاهش نرخ سود بانکی می تواند تاثیر بسزایی در بازار لیزینگ خودرو و مسکن به همراه داشته باشد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به این که کاهش نرخ سود بانکی بر اشتغال و تولید داخلی تاثیر بسزایی دارد،اظهار کرد: بالا بودن نرخ سود بانکی زمینه ساز افزایش نرخ کالا و در نتیجه کاهش قدرت رقابت محصولات داخلی با نوع مشابه خارجی آن است به همین خاطر شورای اقتصاد تصمیم به کاهش نرخ سود بانکی گرفت که مزایای بسیاری در اقتصاد کشور دارد.

وی ادامه داد : در گام اول کاهش سود بانکی باعث خروج سپرده های بانکی می شود ،در نتیجه صاحبان این سپرده ها، سرمایه های خود را در بخش های تولیدی و صنعت استفاده می کنند.

جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد : کاهش نرخ سود بانکی باعث افزایش بازار لیزینگ خودرو ، مسکن و کالا های اساسی و مورد نیاز اولیه مردم می شود، در حقیقت افراد می توانند به راحتی با قسط بندی های معقول کالاهایی را که جزو مایحتاج اولیه شان است را تهیه کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه با کاهش سود بانکی و ارائه تسهیلات زمینه دسترسی مردم به خواسته هایشان بیشتر می شود، افزود: هنگامی که کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مانند خودرو و مسکن ارزان شود میزان رغبت آن ها نسبت به تهیه تولیدات داخلی نیز بیشتر می شود.

جعفرزاده تصریح کرد: مهم ترین خواسته و مطالبات مردم تهیه آسان و ارزان کالاهای مورد نیازشان است،بنابراین لیزینگ می‌تواند آن ها را در بازار خرید کالاهای اساسی جذب کند .

وی با اشاره به اینکه کاهش سود بانکی ، ارزان شدن کالاها و ارتقای میزان رغبت ، انگیزه و تقاضای مردم از مهم ترین اهداف این طرح است ، تاکید کرد: هرچه کاهش سود بانکی بیشتر باشد میزان رشد تقاضا و استقبال از لیزینگ بیشتر و قیمت تمام شده کالاهای مورد نیازمردم کمتر می شود.

جعفرزاده ایمن آبادی در پایان گفت : با کاهش نرخ سود بانکی به خودرو سازان و همچنین انبوه سازان کمک می شود تا هزینه تولید کاهش پیدا کرده و انگیزه سرمایه گذاری در تولید بالا می رود.

*** کاهش نرخ سود بانکی موتور محرک تولید

حسین گروسی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کاهش نرخ سود بانکی موجب شده تا سرمایه ها به سمت و سوی تولید سوق داده شوند که در نهایت چنین امری رونق تولید و اقتصاد را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به تاثیر کاهش نرخ سود بانکی در روند تولید گفت: در شرایط فعلی که اقتصاد در رکود به سر می برد اجرای صحیح این سیاست گامی بزرگ در جهت کاهش هزینه های تولید و به دنبال آن پویایی اقتصاد خواهد بود.

گروسی ادامه داد: با نگاهی به کشورهایی موفق در حوزه تولید و اقتصاد در می یابیم که نرخ سود بانکی آنها تک رقمی است از این رو اگر به دنبال رونق صنعت و افزایش اشتغال در کشور هستیم لازم است که این امر در کشور تحقق یابد.

وی با اشاره به تاثیر کاهش نرخ سود بانکی در هزینه های تولید بیان کرد: کاهش نرخ سود بانکی به مرور زمان کاهش هزینه های تولید و رقابت با سایر رقبا و افزایش تقاضا را در بردارد.

گروسی در ادامه یادآور شد: اکنون هزینه های تولید به سبب برخی مسائل همچون نرخ سود بانکی بالاست که با کاهش نرخ سود و به دنبال آن هزینه های تولید در بخش صادرات نیز می توانیم گام های موثری برداریم.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط به سبب بالا بودن نرخ سود بانکی و به تعویق افتادن اقساط در تعطیلی به سر می برند که کاهش نرخ سود بانکی می تواند زمینه را برای اشتغال پایدار و رونق فراهم نماید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد