اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
طلایی در گفتگوی اختصاصی با سایت طلا:

صنف طلا و جواهر آلاینده محیط زیست نیست / در بازار تهران نشاط اجتماعی وجود دارد

سایت طلا: نایب رئیس شورای شهر تهران بااشاره به نشاط اجتماعی در بافت بازار تهران گفت: صنف طلا و جواهر و سازندگان این صنف با رعایت استانداردهای لازم، آلاینده محیط زیست نبوده و ممنوعیت فعالیت ندارد.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با سایت طلا، در مورد وضعیت صنف طلا و جواهر از لحاظ زیست محیطی گفت: صنف طلا و جواهر بر اساس مصوبه ی «ساماندهی صنایع، صنوف و مشاغل شهر تهران» شورای اسلامی، جزء مشاغل زرد به حساب می آید که با رعایت ضوابط فنی و کارشناسی و نظارت مستمرر دستگاه های زیربط می توانند در مجتمع های درون شهری فعالیت داشته باشند.

وی افزود: برهمین اساس در صورتی که تولیدکنندگان صنف طلا و جواهر استاندارد های لازم را رعایت کنند خصوصا در بخش آبکاری طلا، ممنوعیتی برای فعالیت ندارند و آلاینده محیط زیست نبوده و جزء مشاغل پر خطر هم به حساب نمی آیند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان وجود حساسیت ها در مورد رسته آبکاری صنف طلا و جواهر خاطرنشان کرد: آبکاری طلا در این صنف چون در حد کمی است تا کنون مساله ی خاصی جز چند مورد که رای به تعطیل کارگاه داده شده بود و موظف شدند استانداردهای شهری را رعایت کنند، مساله ی دیگری اتفاق نیفتاده است و به نظر بنده موضوع کارگاههای آبکاری هم باید از طریق اتحادیه وشهرداری مراحل انتقال آنها به خارج از شهر پیگیری و اجرایی شود.

طلایی ضمن بیان رد برنامه ای برای ساماندهی تولیدکنندگان طلا و جواهر و متمرکز نمودن آنان در گفتگو با سایت طلا تصریح کرد: همکنون طرحی برای تجمیع تولیدکنندگان این صنف وجود ندارد و بنایی هم بر این نیست که اعضای این صنف در یک مکان خاصی ساماندهی بشوند. البته درحال حاضر فروشندگان طلا در بعضی از مجتع های تجاری بصورت متمرکز هم فعالیت دارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در مورد هماهنگی ها و ضرورت نهادهای مرتبط برای ساماندهی صنف طلا و جواهر در بافت فرسوده بازار تهران و حل معضلات این منطقه اظهارداشت: در منظر کلی سیاست این است که بافت سنتی بازار تهران به هم نخورد، این فضا علاوه بر این که کارکرد اقتصادی دارد، کارکرد اجتماعی، فرهنگی و گردشگری پر رنگی نیز دارد.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری برای تغییر چهره بازار تهران همچو سنگ فرش نمودن آن افزود: بنا را بر این گذاشتیم که در کنار کارکرد اقتصادی آن، برای ایجاد نشاط اجتماعی توجه به فضا و منظر شهری، نیز صورت بگیرد و همچنین در نظر گرفتن امکانات رفاهی و زیر ساختی این منطقه بود.

طلایی در مورد تهدید اصلی بازار تهران گفت: عمده تهدیدی که در بازار سنتی تهران وجود دارد خطر وقوع آتش سوزی و سرایت آن به دیگر بخش هاست که با همکاری با سازمان آتش نشانی تمهیداتی اندیشیده شده است هر چند که هنوز به اندازه ی کافی بازدارنده و پیگشیرانه نیست.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد