اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

قیمت جهانی طلا برای ششمین هفته متوالی افزایش یافت

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش روبرو شد ولی در هفته ای که گذشت برای ششمین بار متوالی با افزایش همراه شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه ژوئن تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز گذشته داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با 3.70 دلار کاهش به کمتر از 1359 دلار رسیده است. قیمت طلا بلافاصله پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا با افت شدید 24 دلاری روبرو شد ولی بعدا بخشی از این کاهش شدید را جبران کرده است.

برایان لوندین تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره تاکید کرد: این مساله عجیب نبود که قیمت طلا در واکنش به آمارهای مثبت اشتغال در آمریکا با کاهش روبرو شود ولی افزایش مجدد قیمت طلا نشان می دهد که سرمایه گذاران بین المللی منتظر فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در بازار طلا هستند.

قیمت هر اونس نقره نیز با 26 سنت افزایش به بیش از 20 دلار رسیده است. قیمت نقره نیز برای ششمین هفته متوالی با افزایش روبرو شده است.

قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد 1.5 درصدی و قیمت نقره نیز با افزایش 2.6 درصدی همراه بوده است. وزارت کار آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که اقتصاد این کشور طی ماه ژوئن بیش از 287 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

بهبود اوضاع اشتغال می تواند احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا را طی ماه های آینده بیشتر کند و این مساله در نهایت به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

قیمت طلا پس از همه پرسی بریتانیا با افزایش چشمگیری روبرو شده است. اکنون بسیاری از بانکهای مرکزی بزرگ جهان از جمله انگلیس آمادگی خود را برای اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر اعلام کرده اند.

البته برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان به خصوص چین و منطقه یورو می تواند موجب رشد تقاضای طلا شود و این مساله مانع از آن خواهد شد تا فدرال رزرو نرخ بهره را در چنین شرایطی افزایش دهد.

به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی کشورهای نوظهور و آسیایی نیز می تواند بر تحولات قیمت طلا موثر باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد