اونس طلا2318.49
مظنه15,276,000
18 گرم3,526,400
ارزش سکه34,416,828
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

مسکن مهر، دیگر مزخرف نیست چون انتخابات نزدیک شد

در حالی اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهوری پس از ۱۶ ماه به مزخرف خواندن مسکن مهر از سوی وزیر راه و شهرسازی واکنش نشان داده که به نظر می‌رسد دولت یازدهم در سال آخر عمرش به فکر دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری افتاده است.

اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهوری پس از 16 ماه به اظهارات عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در خصوص مزخرف خواندن مسکن مهر واکنش نشان داد. وی با تأکید بر این‌که «این‌که امروز بگوییم مسکن مهر مزخرف است، پاسخ مردم نیست» اظهار کرد: مردمی رفته‌اند برای مسکن مهر پول داده‌اند. آنها دار و ندار النگوی زن، زندگی، فرش و قالیچه را فروخته‌اند و مقداری پول تأمین کرده و آن را برای این طرح داده‌اند.

وی تصریح کرد: درست است که مبانی اولیه -مسکن مهر- اشکال داشته و بنده هم صدها انتقاد به آن دارم ولی جواب مردم که این نیست. مردم خانه‌هایشان را می‌خواهند بنابراین باید به هر قیمتی که شده مسکن مهر را تمام کنیم تا مردم بیچاره جواب خود را بگیرند.

ترکان با بیان اینکه مبانی مسکن مهر از ابتدا درست و صحیح نبود یادآور شد: به خاطر زمین ارزان جایی رفتند خانه سازی مسکن مهر را انجام دادند که الان آبادانی آن بیشتر از قیمت زمین خرج دارد. ای کاش زمین گران می‌خریدند و نمی‌رفتند جایی که نه آب دارد، نه برق، نه مدرسه و نه کلانتری، نه درمانگاه دارد و خاصیتهای محله‌ای را ندارد، خانه بسازند.

وی ادامه داد: من نمی‌خواهم وارد این بخش شوم، چون زمان آن گذشته است، الان مردم خانه‌هایشان را می‌خواهند و ما باید مسئله مردم را حل کنیم. قطع نظر از این‌که این طرح از ابتدا از ابتدا پر اشکال بود.

به گزارش تسنیم سخنان مشاور رئیس‌جمهوری واکنش شماری از متقاضیان مسکن مهر را به دنبال داشته است. یکی از متقاضیان مسکن مهر پیشنهاد انجام "هاراگیری" را به دلیل بد‌عهدی به مسئولان داده است.

صفرزاده- واقعا ایشان حرف حق و راست را گفته و حرف حساب جواب ندارد. این طرح هر چه بوده باید تمام شود و مردم را از این وضعیت نجات بده مردم چه گناهی کرده‌اند که به دولت و در نتیجه به حکومت اعتماد کرده و در این طرح ملی ثبت نام کردند؟

حسین آذر- سلام وعرض خسته نباشید.متاسفانه جز انتقادهای تند آقای اخوندی هیچ عمل مثبت از ایشان رویت نشده است.ایشان همچنان مصرانه با مسکن مهر که وظیفه ساخت و اتمام آنرا دارد مخالفت می‌کند.

عفت- آقای ترکان شما و امثال شما کمک کنند تا مردمی که مورد ظلم قرار گرفتند به حقشان برسند.

امیری- آقای ترکان همین به فکر این قشر ضیف و بی کس افتاده‌اید قابل تقدیر است ولو به ظاهر. ولی آقای ترکان اگر بنا بود با حرف این مشکل حل شود که تا به حال حل شده بود. تا به حال حرف زیاد شنیدیم آقای ترکان فقط بایدانقلابی برخورد کرد، باید جهادی کار کرد تا این هزاران خانواده بلاتکلیف سایه ای بالای سر خود ببینند. انقلابی واقعی نه با سیاسی کاری. از بس ما قشرضعیف چوب سیاسی کاری دولتمردان را دیدیم اعتمادی به صداقت هم نداریم. شما را بخدا اگر سیاسی کاری در بین نیست انقلابی کار کنید تا این اعتمادازدست رفته رابه حکومت اسلامی را برگردانید.

بهرام-احداث مسکن مهر قرار بود راهگشای مشکلات مردم کم درآمد باشد نه اینکه آنان را در وضعیتی بدتر قرار دهد و تمام سرمایه زندگی آنان را بلوکه کرده و آنان را در بی خانمانی نگهدارد. حق الناس چیزی است که اگر بنده هم گذشت کنم خداوند از آن نمی گذرد.

چه عجب بالاخره یکی در این دولت دلش برای مردمی که همه ی سرمایه خود را داده‌اند دست آنها به امید داشتن یک سرپناه سوخت.

منتظر افتتاح- اگر مسئولین ایران هم مثل اون مسوول ژاپنی که 20 دقیقه تعظیم کرد بخاطر 20 دقیقه قطع برق می‌خواستند عمل کنند می‌بایست یکی یکی خودشان "هاراگیری" می‌کردند متاسفانه اینجا ایران است و مسئولین برای خودنمایی و مطرح شدن چیزی می‌گویند تا عده‌ای را با خود همراه کنند. این مشکلات با حرف حل نمی‌شود، کاری کنید حرف کاری را درست نمی‌کند.

حسنی-تا زمانی که وزارت راه از وزارت مسکن جدا نشود و آقای آخوندی برکنار نگردد اوضاع سامان نمی یابد.

سیفی خواه: با سلام بله درست است جناب ترکان . این خانه ها به قیمت چند سال تحمل مستاجری در کنار اقساط وام های مختلفی که برای ثبت نام این مسکن گرفته ایم برایمان تمام شده ! از انتظار واقعا خسته ایم ! با تشکر از تسنیم

با سلام نه تنها قدمی در تحویل واحدها برنمیدارند بلکه مرتب به مسکن مهر حمله میکنند . من سرمایه جوانی ام را داده ام . مساعدت فرمایید خانه هایمان را تحویل دهند . آوارگی سخت است ! با تشکر از تسنیم.

بختیاری- سلام امیدوارم دولتمردان تدبیر وامید به خودشون بیان چرا که هنوز وقت برای جبران گذشته وجود دارد امید اینکه وزیر مسکن تغییر سیاست داده و رسیدگی به مسکن مهر را در اولویت خود وهمکارانش قرار بدهد، به امید فردایی بهتر.

کاکاوند- چند سالی هست دیگر به این دولت هیچ امید و دلخوشی ندارم.البته برای مسئولان و سرمایه دار ها و صاحبان این دولت که نظر ما مردم مهم نیست.این هم بگذرد.ولی خوب یک روز حسابی هم هست.

یاسر پورآقایی- آقای ترکان در این سه سال کجا بودید؟ آقای ترکان در این سه سال که دولت تدبیر و امید خون به دلمان کرد کجا بودید؟ این ادبیات و منش ابله انگاشتن مردم در کمتر از یکسال مانده به انتخابات را چگونه هضم کنیم.

فرهمند-باز خدا پدر این آقای ترکان رو بیامرزد، لااقل ایشون متوجه شد مردم بیگناه فقط خونه‌هایشان را می‌خواهند. اگر هم خانه را نمی‌دهید لااقل نمک به زخم مردم نپاشید. ای کاش آخوندی هم می‌فهمید مسکن مهر مزخرف نیست بلکه بی‌کفایتی مسئولین مزخرف است.

حمید خانجانی- با تشکر از تسنیم برای پیگیری مشکلات ما متقاضیان فکر میکنم بعد از 4 سال دیگر وقتی برای اظهار نظر ها نمانده باشد و دولت حداقل برای حل مشکل خود که حل مشکل رکود است باید مسکن مهر که محرک بزرگی محسوب می‌شود مردانه به میدان بیاید و ابروی از دست رفته خود را بازیابی کند و بجای متهم کردن دولت قبل به دور از سیاسی کاری قدم در حل مشکلات مردم بردارد.

قنبری- جناب آقای ترکان لطفا اگر شما هم با مردم موافقید و قبول دارید که به مردم ظلم شده است، اگر قبول دارید که مردم در این میان بی گناه هستند ولی تمام مشکلات بر دوش متقاضیان است، لطفا هر طور شده به مردم کمک کنید که این پروژه جمع شود و مردم ساکن شوند.

سنگ‌کوبی-دولتمردان گرامی... ما متقاضیان مسکن مهر به امر رهبری به حکومت جمهوری اسلامی ایران رأی دادیم و از طفره رفتن و مقصر دانستن این دولت و آن دولت دست بردارید. اینجا پای آبروی جمهوری اسلامی در میان است. لطفا خودتان بین وزارتخانه ها لابی کنید.

رجبی- دست شما درد نکند لااقل یکی حرف درست زد ،متقاضی مسکن مهر پردیس فقط واحدی که با هزار مکافات پولش را تهیه کرد میخواد و به اندازه کافی تاوان تاخیر را داده پس دیگه دلیلی برای تحمل بیشتر ندارد.

مروری گذرا به اتفاقات ماه‌های پیش از برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بیانگر این واقعیت است که اظهارات مسئولان کنونی دولت یازدهم پیش و پس از این رویداد 360 درجه با هم متفاوت است. در روزهایی نه چندان دور تکمیل و تحویل واحدهای باقیمانده مسکن مهر "ترجیع‌بند" اظهارات رئیس‌جمهوری و عباس آخوندی به‌عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بود.

این در حالی بود که پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و رای اعتماد نمایندگان، واژه‌هایی از قبیل "سیب گندیده"، "طرح پوپولیستی"، "مزخرف"، "فاجعه‌آمیز" و ... برای اظهارنظر درباره مسکن مهر وارد ادبیات مسئولان ذی‌ربط شد.

در سه سال اخیر رویه عالی‌ترین مقام وزارت راه و شهرسازی در خصوص مسکن مهر هیچ تغییر نکرده است؛ آخوندی همچنان این طرح را مزخرف دانسته و اخیرا به نمایندگان مجلس گفته این طرح یک فاجعه بود.

در این وضعیت که امید مردم به تدبیر دولت برای فرجام مسکن مهر هر روز کمتر از دیروز می‌شود، سخنان اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهوری درباره این طرح شائبه تبلغات زودهنگام برای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را تقویت می‌کند. ترکان متقاضیان مسکن مهر را "مردم بیچاره‌ای" خطاب کرده که خانه‌هایشان را می خواهند، اما باید از وی این سئوال را پرسید که چرا پس از 16 ماه به مزخرف خواندن مسکن مهر از سوی آخوندی واکنش نشان داده است؟

آخوندی پس از مزخرف خواندن مسکن مهر، این طرح را خانمان‌برانداز و فاجعه‌آمیز دانسته است، اگر مشاور رئیس جمهوری واقعا به فکر مردم بیچاره بوده و اظهارات وی "پوپولیستی" نیست باید منتظر واکنش به این سخنان وزیر راه و شهرسازی نیز باشیم. ولی آیا اینچنین می‌شود؟

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد