اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

لیست بیمه کارگران ساختمانی هنوز ارائه نشده است

بازرس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت:لیست بیمه کارگران ساختمانی در سال ۱۳۹۵ هنوز ارائه نشده است.

مسلم مکاری با اشاره به قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و دستورالعمل دولت مبنی بر لزوم برخورداری تمام کارگران ساختمانی از بیمه تأمین اجتماعی در سطح کشور، اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی در این بخش، با اعمال سهمیه‌بندی در مورد زیر پوشش قرار دادن بیمه کارگران ساختمانی کرده که این موضوع در مورد هیچ یک از انواع بیمه شدگان دیگر این سازمان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این سهمیه در هر سال در اردیبهشت ماه و در نهایت خردادماه اعلام می‌شد، خاطرنشان کرد: متأسفانه تا به امروز که در تیرماه سال جاری هستیم این سهمیه اعلام نشده و افرادی را در نوبت ثبت نام بیمه داریم حدود سه سال منتظر دریافت این خدمات هستند و تعداد متقاضیان واجد شرایط رو به افزایش است.

مکاری مشکل اصلی بیمه کارگران ساختمانی را شرایط بازنشستگی این نوع بیمه دانست و افزود: با وجود اینکه سختی کار این بیمه‌شدگان و مشکلات فراوان این بخش، متأسفانه شرایط بازنشستگی در بیمه کارگران ساختمانی، ۳۵ سال سابقه کار و یا حداقل سن ۶۵ سال برای بازنشستگی است که موضوع سؤال و ابهام به وجود آورد.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل افزود: شرایط سختِ کارگران ساختمانی و مشکلات این حرفه به هیچ عنوان همراه با آنچه در قوانین آمده نیست و کارگران در رشته‌های مختلف ساختمانی مانند سنگ‌کاری، جوشکاری، آلماتوربندی، گچ‌کاری، بنایی و غیره از نظر شرایط کاری و فیزیکی، دارای شرایط سخت و خطرناک و طاقت‌فرسا هستند و رسیدن به آنچه در قوانین این بیمه قید شده بعید و دور از ذهن است.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در زمینه پوشش کامل بیمه‌ای کارگران ساختمانی در کشور تأکید کرد: بیمه کارگران ساختمانی یک بیمه اجباری است و سازمان باید مطابق شرایط سایر بیمه‌های اجباری در کشور خدمات ارائه کند.

بازرس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور همچنین یادآور شد: پوشش‌های بیمه‌ای و خدمات جانبی بیمه کارگران ساختمانی شامل پوشش بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن و غیره تاکنون به هیچ عنوان توسط سازمان تأمین اجتماعی زیر پوشش نبوده و ریالی در این خصوص پرداخت نشد و این در شرایطی است که در مقابل، تمام مبلغ سهم بیمه‌ای فرد متقاضی که شامل ۲۰ درصد سهم کارفرما و ۷ درصد سهم کارگر است پرداخت شده و تنها به دلیل عدم پرداخت ۳ درصد این مبلغ که سهم دولت بوده و به دلایل مختلف و شرایط خاص اقتصادی دولت پرداخت نشده، شرکت بیمه از ارائه خدمات و پوشش‌های بیمه‌ای خودداری می کند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل افزود: این انجمن به کمک سایر نهادهای کارگری کشور از طرق قانونی پیگیر حل مشکلات و معضلات این حوزه است و از مجلس و دولت نیز خواستار رسیدگی در خصوص حل مشکلات کارگران ساختمانی در کشور به ویژه در زمینه حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی هستیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد