اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش سود بانکی همراه با هدایت سرمایه‌ها به سمت بازار مولد باشد

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: کاهش سود بانکی باید با مراقبت سیستم بانکی برای هدایت سرمایه‌ها و تسهیلات به سمت بازار مولد باشد.

سیدفرید موسوی با اشاره به تصمیم اخیر شورای پول و اعتبار برای کاهش سود تسهیلات بانکی، گفت: در سال‌های اخیر و با تلاش مطلوب دولت برای کاهش تورم این نیاز وجود دارد که سیستم بانکی متناسب با این روند کاهش تغییراتی را اعمال کند و اولین گام کاهش سود سپرده‌ها با یک تصمیم بین بانکی بود.

وی افزود: در پی این تصمیم انتظار می‌رفت سود تسهیلات هم روند کاهشی داشته باشد که این اتفاق نیز با اعلام بانک مرکزی رخ داد اما این کار نیازمند حساسیت‌ها و مراقبت‌های لازم است و هدایت این سرمایه‌ها به سمت بازار مولد و مقابله با افزایش حجم نقدینگی و دریافت تسهیلات ارزان قیمت از سوی واسطه‌ها و دلال‌ها از جمله این مراقبت‌ها است.

نماینده مردم تهران در مجلس، خاطرنشان کرد: با شرایط جدید این مسأله اهمیت پیدا می‌کند که همانند رأس و کلان دولت بدنه‌های میاین دولت نیز نگاه و دغدغه خود را معطوف به رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار کنند و برخی نگاه‌های سنتی اصلاح شود.

وی با اشاره به اولویت کمیسیون اقتصادی مجلس برای تحقق کامل قانون بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، تأکید کرد: به دنبال کاهش سود سپرده‌ها شاهد اقدام مطلوب دولت برای رفع قوانین دست و پاگیر در عرصه سرمایه‌گذاری است اما هنوز بخشی از قوانین مهم در عرصه تولید به درستی اجرا نشده که کمیسیون این مسأله را به‌جد پیگیری می‌کند. امیدواریم با توجه به این سلسله اقدامات در آینده سبب بهبود فضای اقتصادی شود و اقتصاد ما که امروز نسبت به قبل قابل پیش‌بینی‌تر شده به یک سطح مطلوب برسد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد