اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
موسسه سوسایت جنرال فرانسه خبر داد:

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قیمت طلا را 10 درصد دیگر افزایش خواهد داد

سایت طلا : موسسه سرمایه گذاری سوسایت جنرال فرانسه در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که همه پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا می تواند موجب نوسانات شدید قیمت طلا شود و سرمایه گذاران بین المللی می توانند از این فرصت برای کسب سود بیشتر استفاده نمایند.

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، مارک کینان تحلیلگر ارشد موسسه سوسایت جنرال فرانسه تاکید کرد: برگزاری همه پرسی بریتانیا عامل مهمی است که می تواند در کوتاه مدت تاثیر زیادی بر شاخص های کلان اقتصادی از جمله شاخص سهام در بازارهای بین المللی داشته باشد.

بر اساس این گزارش وی افزود: نتیجه همه پرسی بریتانیا هر چه باشد، می تواند تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت طلا در بازارهای بین المللی بگذارد. سرمایه گذاران بین المللی در چنین شرایطی می توانند با سرمایه گذاری هوشمندانه در بازار طلا، از نوسانات شدید قیمت سود ببرند.

جورج سوروس سرمایه دار مشهور آمریکایی و نوریل روبینی استاد دانشگاه نیویورک نیز نسبت به تبعات و پیامدهای منفی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هشدار داده اند.

موسسه سوسایت جنرال پیش بینی کرده است که در صورت خروج بریتانیا از اروپا، قیمت طلا افزایش و قیمت جهانی نفت کاهش خواهد یافت. البته اگر بریتانیا در اتحادیه اروپا باقی بماند، این مساله احتمالا به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

در هر دو صورت بازار طلا با نوسانات قیمتی زیادی روبرو خواهد شد و سرمایه گذاران می توانند از این وضعیت سود ببرند.

کینان افزود: به نظر من در صورت خروج بریتانیا از اروپا قیمت طلا 10 درصد دیگر افزایش خواهد یافت و به 1400 دلار در هر اونس خواهد رسید. ما انتظار داریم که نوسانات در بازار طلا به شدت افزایش یابد. قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه به 1269 دلار در هر اونس رسیده است.

به اعتقاد تحلیلگران سوسایت جنرال، سرمایه گذاران بین المللی باید رویکرد هوشمندانه و بلندمدتی در بازار طلا داشته باشند تا از نتایج همه پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا سود ببرند.

به نظر می رسد گمانه زنی های مربوط به وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده و روند نوسانات ارزش دلار نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا روز گذشته در اظهارات مهمی نسبت به وضعیت بازار کار و اشتغال و رشد اقتصادی جهان ابراز نگرانی کرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد