اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

محدودیت واردات شمش طلا با ارز متقاضی برداشته شد

سازمان توسعه تجارت با استناد به اطلاعیه بانک مرکزی واردات قطعی شمش طلا با استاندارد حداقل عیار ۹۹۵/ و نقره و پلاتین از طریق گشایش اعتبار اسناد دیداری و با ارز متقاضی را به هر میزان مجاز اعلام کرد.

بانک مرکزی با ارسال نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت (تاریخ 24 خرداد سال جاری) اعلام کرد که واردات قطعی شمش طلا با استاندارد حداقل عیار  995/ و نقره و پلاتین صرفا از طریق گشایش اعتبار اسنادی و با ارز متقاضی به هر میزان مجاز است.

بنابراین گزارش در ادامه این اطلاعیه آمده است که حذف مفاد قسمت "ه" بخش اول مجموعه مقررات ارزی مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی ورود موقت کالاهای مذکور (طلا، نقره و پلاتین)‌ نیز از محل ارز متقاضی و در چارچوب قانون امور گمرکی و آیین‌نامه اجرایی آن امکانپذیر است.

بنابراین گزارش در این اطلاعیه اشاره شده است که چنانچه ورود موقت با پرداخت مدت‌دار مدنظر باشد این مهم صرفا به صورت گشایش اعتبار اسنادی مدت‌دار دو ماهه مقدر خواهد بود.

بنابراین گزارش تقی محمدیان مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران نیز  بنابر نامه بانک مرکزی اطلاعیه ای به مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه اقتصادی گمرک ایران بدین شرح ارسال کرد: با توجه به مفاد اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی واردات قطعی شمش طلا با استاندارد حداقل عیار 995/ و نقره و پلاتین صرفا از طریق گشایش اعتبار اسناد دیداری و با ارز متقاضی به هر میزان مجاز است.

در ادامه این ابلاغیه آمده است ورود موقت کالاهای طلا، نقره و پلاتین نیز از محل ارز متقاضی و در چارچوب قانون امور گمرکی و آیین‌نامه اجرایی میسر است. چنانچه صدور موقت با پرداخت مدت‌دار مد نظر باشد صرفا به صورت گشایش اعتبار اسنادی مدت‌دار دو ماهه امکانپذیر است. لذا موضوع جهت اطلاع و اقدام با رعایت سایر مقررات و ابلاغ‌ها به گمرکات اجرایی کشور ارسال گردد.

 

 

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد