اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

وام ۱۶۰ میلیونی مسکن ارزان شد+مبلغ جدید اقساط

به دنبال کاهش نرخ سود سپرده در شبکه بانکی، بانک مسکن میزان سود تسهیلات حساب صندوق پس انداز(خانه اولی ها) را تا دو درصد کاهش داد.

گرچه شبکه بانکی در توافق تازه خود برای کاهش نرخ سود، سود تسهیلات را فاکتور گرفت و تغییری در نرخ حداقل ۲۲ درصدی آن ایجاد نکرد، اما سود تسهیلات در حوزه مسکن تا دو درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که بانک مسکن، حساب صندوق پس انداز یکم را مورد توجه قرار داده و سود این بخش که ۱۳ درصد بود را به ۱۱ درصد رسانده است، پیش تر و دراواسط اسفندماه سال گذشته نیز همزمان با کاهش نرخ سود در شبکه بانکی، سود این گزینه تسهیلاتی مسکن از ۱۴ به ۱۳ درصد رسیده بود.

آنطور که بت شکن-مدیرعامل بانک مسکن- اعلام کرده است، نرخ سود تسهیلات حساب صندوق‌های پس انداز مسکن سه گانه  این بانک یعنی صندوق پس انداز مسکن یکم، حساب صندوق پس انداز مسکن جوانان و حساب صندوق پس انداز عادی از ۱۳ به ۱۱ درصد کاهش یافته است.

اما حساب صندوق پس انداز یکم که از ابتدای سال گذشته راه‌اندازی شد، بر اساس شرایط جغرافیایی شامل سه گزینه وام دهی در ۴۰، ۶۰، و ۸۰ میلیون تومان  است که البته در سال جاری برای زوجین ارتقا پیدا کرد و بنا بر مصوبه اخیر شورای پول واعتبار سقف وام مسکن از محل صندوق پس انداز به ۸۰، ۱۲۰ و ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافت.

در حالی نرخ سود در وام های صندوق پس انداز کاهش یافته که به گفته مدیر عامل بانک مسکن، با این اقدام مبلغ اقساط پرداختی مشتریان به میزان حدود ۱۰ درصد کاهش می یابد به طوری که مشتریان می توانند با دریافت تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم در سقف های ۸۰۰، ۶۰۰ و ۴۰۰ میلیون ریال به ترتیب مبلغ ۸۸۰، ۶۶۰ و ۴۴۰ هزار تومان به صورت ماهانه پرداخت کنند.

بر اساس سود جدید ۱۱ درصدی، زوجین تهرانی که از وام ۱۶۰ میلیون تومانی استفاده می‌کنند باید ماهانه حدود دو میلیون تومان،  متقاضیان وام ۱۲۰ میلیونی در مراکز استانها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ماهانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و زوجین ساکن در سایر مناطق برای دریافت وام ۸۰ میلیونی باید هر ماه حدود یک میلیون تومان قسط پرداخت کنند.

با این وجود میزان سود وام مسکن در حوزه ساخت و همچنین دریافت وام از محل خرید اوراق کاهش نیافته است و سود وام خرید مسکن از طریق اوراق(بدون سپرده گذاری) حدود ۱۷.۵ درصد خواهد بود. این سود نیز در سال جاری یک درصد کاهش داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد