اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

دغدغه اطلاعات نادرست بورسی در فضای مجازی

معاون بورس تهران با اشاره به دغدغه ارائه اطلاعات نادرست در فضای مجازی گفت: دستگاه های مسئول باید به این مساله ورود کنند و منتشر کنندگان اینگونه اطلاعات نادرست را مورد پیگیری قرار دهند.

علی صحرایی در برنامه گفتگوی ویژه شبکه دو سیما افزود: کاهش نرخ سود بانکها به رونق بازار بورس کمک می کند.

معاون بورس تهران گفت: با توجه به شرایط پسا برجام و فراهم شدن زمینه ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور، نباید فضا را مشوش کنیم تا تمایل سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار بورس و سرمایه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه شاخص بورس تهران در یک هفته گذشته دو هزار واحد کاهش یافته است، نزدیک شدن به فصل مجامع شرکت های بزرگ و ارائه عملکرد سال ۹۴ و ترجیح سهامداران برای دریافت سود سالیانه را از جمله دلایل این کاهش اعلام کرد.

معاون بورس تهران افزود: سهامداران حقوقی همچون سهامداران خرد، می توانند در معاملات عادی یا بلوکی ورود کنند و منعی در این باره وجود ندارد. بازار بلوکی در بورس که از سال ۹۲ و به صورت ترجیحی صورت گرفته، جزیی از بازار است و نمی تواند خارج از آن دیده شود.

وی افزود: نقد شوندگی یکی از وظایف بازار بورس است و با شرایط کنونی بورس، این وضعیت بهبود یافته است. بحث نقد شوندگی و شفافیت در بازار بورس هر دو مهم است و باید بین آنها موازنه باشد.

صحرایی ارائه اطلاعات نادرست در فضای مجازی را یکی از دغدغه های اصلی مسئولان بورس دانست و گفت: دستگاه های مسئول باید به این مساله ورود کنند و منتشر کنندگان این گونه اطلاعات نادرست را مورد پیگیری قرار دهند.

وی با این حال گفت: سازمان بورس تلاش کرده است تا جلوی عرضه اطلاعات نادرست در فضای مجازی را بگیرد و اطلاعات را به صورت شفاف ارائه کند و با منتشر کنندگان اطلاعات نادرست برخورد نماید.

معاون بورس تهران افزود : اگر ارائه اطلاعاتی باعث شود که تصمیم گیری سهامداران بازار بورس دچار خلل شود، سامانه بورس به صورت خودکار نمادها را متوقف می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد