اونس طلا2212.73
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

کاهش قیمت جهانی طلا در آستانه اعلام نتایج نشست فدرال رزرو آمریکا

سایت طلا : در حالی که نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا تا امشب اعلام خواهد شد، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز چهارشنبه با کاهش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا که روز سه شنبه نزدیک به بالاترین سطح در 6 هفته اخیر رسیده بود، امروز چهارشنبه در حالی که بازارهای بین المللی منتظر اعلام سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا است، با کاهش نسبی مواجه شده است.

بر اساس این گزارش برگزاری همه پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا نیز تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده خواهد داشت.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1283 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به بیش از 1289 دلار رسید که این بالاترین رقم از 6 می به شمار می رود.

بیانیه نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا قرار است امشب منتشر شود و این بیانیه می تواند تاثیر زیادی بر وضعیت نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا داشته باشد.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که میزان خرده فروشی در آمریکا طی ماه گذشته با افزایش چشمگیری روبرو شده و این مساله می تواند نشانگر افزایش رشد اقتصادی این کشور باشد.

این در شرایطی است که وزارت کار آمریکا آمارهای ناامید کننده ای را در خصوص وضعیت بازار اشتغال در ماه گذشته منتشر کرده است.

فدرال رزرو آتلانتا نیز پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال به 2.8 درصد خواهد رسید.

به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست امروز خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ خواهد کرد.

رای احتمالی مردم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا نیز می تواند به نگرانی ها نسبت به رکود اقتصادی جهان دامن بزند. این همه پرسی قرار است 23 ژوئن برگزار شود.

به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی، سرمایه گذاران بین المللی اعتماد خود به بانکهای مرکزی جهان را از دست داده اند و بار دیگر به بازار طلا روی خواهند آورد.

گزارش سایت طلا حاکیست، نگرانی ها نسبت به وضعیت بریتانیا در اتحادیه اروپا موجب شده است تا ارزش پوند در برابر دلار آمریکا به پایین ترین سطح در 2 ماه اخیر برسد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.27 درصد افزایش به بیش از 898 تن رسیده که این بالاترین رقم از اکتبر 2013 میلادی به شمار می رود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد