اونس طلا2327.4
مظنه15,286,000
18 گرم3,528,700
ارزش سکه34,439,358
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,200,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر عنوان کرد:

رکود در صنف طلا و جواهر، عمیق تر از صنوف دیگر است

سایت طلا: نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به رکود موجود در صنوف مختلف گفت: با توجه به این که خرید طلا در اولویت آخر مردم قرار دارد، رکود موجود در صنف طلا و جواهر بیشتر از صنف های دیگر است.

" آیت محمدولی" در گفتگو با سایت طلا با بیان اینکه رکود در همه صنوف وجود دارد تصریح کرد: صنف طلا و جواهر با توجه به حجم بالای تبادل ریالی و نیاز بیشتر پول برای خرید طلا توسط مردم، نسبت به خوراک و پوشاک از اهمیت پایین تری برای مشتری برخوردار است و این امر موجب بی رونقی عمیق در این صنف شده است.

وی عامل دیگر رکود در صنف طلا و جواهر را مالیات بر ارزش افزوده برشمرد و افزود: با اجرایی شدن قانون مالیات برارزش افزوده، اثرگذاری آن بر صنف طلا به شدت افزایش یافته، و 9 درصد ارزش افزوده روز به روز مشکلات بیشتری را برای این صنف از خود نشان می دهد، و در این بین سازمان امور مالیاتی نیز اعلام می کند که باید مانند دیگر صنوف باید مالیات پرداختم کنیم.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه این صنف با اجرای قانون و پرداخت مالیات هیچ مشکلی ندارد خاطرنشان کرد: طلا برای طلافروشان و تولیدکنندگان طلا، ابزارکار است و نباید از آن مالیات دریافت کرد. فرض کنید از راننده تاکسی بخواهید بابت ماشین خود مالیات دریافت کنید، ماشین وسیله کار اوست و طلا هم وسیله و ابزار کار ماست. گرم در نوسانات همان گرم است و تغییری در آن حاصل نمی شود.

محمدولی با مهم ارزیابی نمودن موضوع امنیت شغلی در هر حرفه ای به ویژه صنف طلا و جواهر در گفتگو با سایت طلا یادآورشد: اتحادیه طلا و جواهر تهران به همراه اتحادیه های شهرهای دیگر از جمله؛ مشهد، تبریز، یزد، اصفهان، ارومیه و ... ، جلسات متعددی را نمایندگان مجلس در کمیسون اقتصادی و مرکز پژوهشها برگزار نموده، و ذهن ایشان را نسبت به کار این صنف و نحوه معاملات آشنا کرده اند، و آنان قبول کردند که طلا ابزارکاری برای اهالی این صنف است.

وی با بیان اینکه تمامی جلسات این صنف با مجلس نهم بوده گفت: در مجلس گذشته به نتایج خوبی رسیدیم ولی با تغییر نمایندگان تا حدودی کار ما را با مشکل مواجه کرده است و امیدواریم نمایندگان جدید در دوره دهم در زمینه حل مشکلات این صنف نهایت توجه را داشته باشند و با کار کارشناسی قانون مالیات برارزش افزوده را اصلاح نمایند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد