اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چهارمین هفته سقوط طلا

پس از سخنرانی جانت یلن، رئیس فدرال‌رزرو که نشان داد در صورت تداوم بهبود اقتصاد، بانک مرکزی آمریکا می‌تواند نرخ بهره را در ماه‌های آینده افزایش دهد، قیمت طلا در بازارهای جهانی، هفته کاری را با سقوط به پایان رساند.

به گزارش رویترز، یلن در سخنرانی خود در بوستون اعلام کرد: «اقتصاد به بهبود خود ادامه می‌دهد، به نظر رشد اقتصادی افزایش یافته است. اگر این رشد ادامه داشته باشد و بازار نیروی کار نیز تقویت شود (چیزی که من حدس می‌زنم رخ دهد) در ماه‌های آینده افزایش نرخ بهره اقدامی مناسب خواهد بود.» این نکته شاخص دلار را به بالاترین سطح دو ماه اخیر خود رساند.

بارت ملک، رئیس مرکز کالای TD در تورنتو اعلام کرد: «‌شما نمی‌توانید با قطعیت بگویید که نرخ بهره افزایش می‌یابد، اما این سخنرانی مسیر افزایش نرخ بهره در ماه جولای را هموار کرده و موجب نگرانی طلا شده است.»

هر اونس طلا در پایان هفته با افت 3.5 درصدی نسبت به آخرین جایگاه خود در هفته گذشته یکهزار و 212 دلار و 80 سنت معامله شد تا با ثبت چهارمین هفته متوالی افت قیمت، بزرگترین سقوط هفتگی خود را از ماه نوامبر تجربه کند.

افزایش نرخ بهره موجب بالارفتن هزینه فرصت نگهداری طلا شده در حالی که دلار را تقویت می‌کند.

تای وونگ، رئیس مرکز معاملات فلزات گرانبها در بازارهای سرمایه BMO در نیویورک اعلام کرد: «یلن در سخنرانی خود این دیدگاه را تقویت کرد که افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن به وضوح مدنظر قرار گرفته است هر چند ممکن است انتخاب اصلی فدرال‌رزرو نباشد چرا که همه‌پرسی در خصوص خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ممکن است اوضاع را برای افزایش نرخ در ماه ژوئن مساعد نکند.»

روز پنج‌شنبه، جروم پاول، سیاستگذار فدرال‌رزرو اعلام کرد احساس می‌کند اقتصاد جا پای خود را محکم کرده و در حال رسیدن به اهداف تورمی فدرال‌رزرو است.

در بازار فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس نقره با رسیدن به پایین‌ترین سطح 6 هفته اخیر خود 16 دلار و9 سنت معامله شد. پلاتین نیز افتی 1.6 درصدی را تجربه کرد و پالادیوم نیز 1.2 درصد افت قیمت داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد