اونس طلا2394.45
مظنه16,156,000
18 گرم3,729,600
ارزش سکه36,399,468
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)43,300,000
نیم25,900,000
ربع15,900,000
تحلیل اینوستینگ نشان داد:

قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای اقتصادی آمریکا و ارزش دلار قرار دارد

سایت طلا : تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و نوسانات ارزش دلار قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت طلا روز جمعه بار دیگر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار با کاهش روبرو شد و نزدیک به پایین ترین سطح در 3 هفته اخیر رسید.

بر اساس این گزارش انتشار متن مذاکرات نشست آوریل فدرال رزرو نشان می دهد که اکثر مقام های فدرال رزرو از افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده حمایت می کنند.

انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا نیز این گمانه زنی را تقویت کرده است که فدرال رزرو احتمالا در نشست های آتی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

قیمت طلا در هفته ای که گذشت بیش از 20.40 دلار معادل 1.53 درصد کاهش داشته است. این برای دومین هفته متوالی بوده که قیمت طلا با افت روبرو شده است.

ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک نیز تاکید کرد که اقتصاد آمریکا به اندازه کافی قدرتمند شده است که فدرال رزرو در نشست های ژوئن یا جولای نرخ بهره را افزایش دهد.

البته هنوز اختلاف نظر زیادی بین کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی در خصوص زمان دقیق افزایش نرخ بهره فدرال رزرو وجود دارد.

طلا به شدت در برابر نوسانات نرخ بهره و ارزش دلار حساسیت نشان می دهد. ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز به بالاترین سطح در 2 ماه اخیر رسیده است.

قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 18 درصد رشد داشته که علت اصلی آن نوسانات شدید شاخص سهام و نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان بوده است.

به نظر می رسد اگر فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده اقدامی برای افزایش نرخ بهره انجام ندهد، قیمت طلا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

در هفته پیش رو، سرمایه گذاران منتظر انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا هستند. آمارهای مربوط به رشد اقتصادی در سه ماه نخست امسال تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

برپایه گزارش سایت طلا، جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز جمعه آینده سخنرانی مهمی خواهد داشت. انتشار آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو از جمله فعالیت بخش خدمات و صنعت می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش یورو و قیمت طلا داشته باشد.

آمریکا نیز آمارهای مربوط به فعالیت بخش صنعت را منتشر خواهد کرد. انگلیس نیز آمارهای مربوط به رشد اقتصادی در سه ماه نخست امسال را اعلام می کند.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد