اونس طلا2208.69
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
بیانیه فدرال رزرو امشب منتشر می‌شود

جهش طلا در روز انتظار

بازارهای جهانی هفته جدید کاری را با انتظار برای انتشار بیانیه‌های بانک‌های مرکزی عمده آغاز کردند، گرچه پس از چند ساعت شاهد افزایش نوسان‌ها شدند.

این انتظار در روز سه‌شنبه نیز ادامه یافت اما افت قابل‌توجه شاخص دلار در عصر روز گذشته، باعث جهش قیمت طلا شد. فلز زرد روز دوشنبه را با نوسان‌های محدود آغاز کرد که با توجه به انتظار معامله‌گران برای انتشار بیانیه‌های بانک‌های مرکزی آمریکا و ژاپن در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه موضوع عجیبی نبود. با این همه در ادامه روز دوشنبه افت شاخص دلار به جهش طلا کمک کرد. اونس روز اول هفته کاری را با 6 دلار رشد و ثبت قیمت 1238 دلار به پایان برد تا روز سه‌شنبه را هم با نوسان پیرامون قیمت 1236 دلار آغاز کند. با وجود این، روز سه‌شنبه هم در ساعات بعدی شاهد افزایش نوسان‌ها بود. قیمتی که تا ساعت 7 شب سه‌شنبه برای اونس طلا ثبت شد 1240 دلار بود، گرچه هم‌اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی دومین روز کاری هفته رقم خورده باشد.




هفته انتظار

نوسان‌های محدود انتظاری روز دوشنبه را افت شاخص دلار به‌هم ریخت اما علاوه‌بر این عامل خارجی، شناسایی سود معامله‌گران در پی فشار فروش روز جمعه هم آشکار بود. همزمان با شناسایی سود در معاملات آنی، معاملات آتی هم پوشش کوتاه مدت را تجربه کرد. روز دوشنبه بازارهای سهام جهان هم عمدتا تضعیف شدند، امری که خرید طلا به‌عنوان سرمایه امن را تشدید کرد. بورس‌های جهان روز دوشنبه نیز همچنان بر گزارش‌های عملکرد شرکت‌ها در فصل اول 2016 متمرکز بودند. دیگر عامل خارجی مهم در بازار فلزهای گرانبها یعنی بهای نفت خام هم دوشنبه تضعیف شد تا جلوی رشد بیشتر فلز زرد را بگیرد. اونس روز دوشنبه کف و سقف 1232 و 1242 دلار را به‌صورت لحظه‌ای تجربه کرد، اما در نهایت روی قیمت 1238 دلار ایستاد. اونس روز سه‌شنبه را نیز با نوسان‌های محدود آغاز کرد که یک روز مانده به انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا دور از ذهن نبود. صبح سه‌شنبه ادامه افت شاخص دلار و رشد بهای نفت خام به رشد بهای طلا کمک کرد، اما رشد بورس‌های جهانی خرید فلز زرد را کاهش داد. اونس روز دوم هفته کاری بازارهای جهانی را با نوسان‌های اندک پیرامون قیمت 1236 دلار آغاز کرد و بعد تحت‌تاثیر عوامل افزایشی و کاهشی پیش‌گفته شاهد افزایش افت‌و‌خیزها بود.

بیانیه امشب

نشست ماه آوریل کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا که از سه‌شنبه آغاز شده بود، امشب پایان می‌گیرد و بیانیه‌ای که همه منتظر آن هستند اواخر شب منتشر خواهد شد. سخنان جنت یلن، رئیس فدرال رزرو نیز به‌شدت در کانون توجه‌ها خواهد بود. تحلیلگران معتقدند که کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در نشست دو روزه آوریل نرخ بهره را تغییر نخواهد داد؛ ولی چنان که اشاره شد لحن و واژه‌های به‌کار رفته در این بیانیه می‌تواند ابهام درباره ماه‌های آینده را کمتر کند. از آن‌سو بانک مرکزی ژاپن که پنج‌شنبه تصمیم خود را اعلام خواهد کرد احتمالا به فکر تشدید سیاست‌های انبساطی است. ژاپن از ابتدای سال جاری میلادی به نرخ بهره منفی رو آورده است. نظرسنجی خبرگزاری رویترز از کارشناسان نشان می‌دهد که کمیته بازار آزاد فدرال رزرو نه در نشست آوریل بلکه در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش خواهد داد و آن افزایش هم تنها افزایش سال 2016 نخواهد بود. چنین روندی می‌تواند در بلندمدت باعث تضعیف طلا شود. در این شرایط، استراتژیست برجسته موسسه تحقیقاتی اوریپس می‌گوید که ثبات در بازار فلزات گرانبها به عامل مهمی برای عملکرد مثبت قیمت طلا و سایر فلزات تبدیل شده و این عامل می‌تواند موجب افزایش بیشتر قیمت طلا در کوتاه‌مدت شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی «سی ان بی سی»، «زیو اسپیرو» تحلیلگر ارشد موسسه تحقیقاتی اوریپس می‌گوید: «تا وقتی که قیمت جهانی هر اونس طلا بالاتر از سطح 1190 تا 1205 دلاری است، اعتماد سرمایه‌گذاران نسبت به بازار طلا مثبت خواهد بود. به نظر من قیمت طلا می‌تواند به زودی سطح مقاومتی 1275 و 1280 دلاری را بشکند. در صورتی که این سطوح مقاومتی شکسته شود، سرمایه‌گذاران بیشتری برای خرید طلا به بازار هجوم می‌آورند.» بر اساس این گزارش وی پیش بینی کرد که قیمت جهانی هر اونس طلا تا پایان امسال 200 دلار دیگر افزایش خواهد یافت.

با‌ آنکه نوسان‌های بهای طلا در این هفته محدود بوده است، تازه‌ترین تحلیل فنی «اف ایکس استریت» بازه‌ای 50 دلاری را برای فلز زرد در نظر گرفته است. تحلیل اف‌ایکس‌استریت نشان می‌دهد که بهای اونس در کوتاه مدت در دامنه 1200 تا 1250 دلاری در نوسان خواهد بود. تحلیل فنی صبح سه‌شنبه نشان می‌داد که سطح مقاومتی اونس 1244 دلار و بعد 1250 دلار خواهد بود. سطوح حمایتی اول و دوم هم 1227 دلار و 1200 دلار در نظر گرفته شده بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد