اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد:

حدود ۵ درصد طلای بازار مشهد قاچاق است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: هم اکنون در برخی از واحدهای صنفی طلا و جواهر مشهد بین ۵ تا ۱۰ درصد محصولات قاچاقی یافت می‌شود و البته در برخی از واحدها نیز هیچ طلایی یافت نمی‌شود.

باقر معبودی‌نژاد اظهار داشت: این میزان از سایر شهرهای کشور بسیار پایین‌تر است زیرا طرح‌های متفاوتی برای مبارزه با این حوزه در شهر مشهد مقدس اجرا شده است.

وی افزود: سرکشی و بازرسی به واحدهای صنفی به صورت دائمی یکی از اقداماتی است که سبب کاهش وارد شدن طلای قاچاق به این بازار شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد با بیان اینکه وارد کردن طلای ساخته شده از خارج کاملا ممنوع است، خاطرنشان کرد: تنها افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند می‎توانند تا 150 گرم طلا به عنوان سوغات با خود آورده و از همان‌ها به عنوان مدل برای ساخت طلاهای داخلی استفاده می‌شود.

معبودی‌نژاد در ارتباط با میزان جریمه در نظر گرفته شده برای فروش طلای خارجی در واحدهای صنفی، بیان کرد: در صورت مشاهده این دسته از کالاها هم خود طلا توقیف شده و هم معادل قیمت آن نیز جریمه برای واحد صنفی در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به صادرات طلا در سال گذشته از خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: برنامه‌های برای تسهیل روند صادرات طلا در دستور کار قرار گرفته که می‌تواند در این حوزه بسیار کمک دهنده باشد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد