اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

روحانی: اعتدال به ما می‌گوید اینچنین نیست که همه مسائل صرفاً با مذاکره حل شود

رئیس جمهور گفت: امسال 20 فروردینی است که جهان بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران اذعان و اعتراف کرده است.

حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای با بیان اینکه امسال 20 فروردینی است که دنیا همکاری را با ایران در زمینه فناوری هسته‌ای آغاز کرده است، اظهار کرد: سال 94 سالی تاریخی و بیاد ماندنی برای ملت ایران و حتی در تاریخ دیپلماسی جهان بود. سال 94 سالی بود که ما به جهانیان اعلام کردیم که به قدرت نرم بیش از قدرت سخت باید توجه داشت. سالی بود که همه جهانیان دیدند منطق، استدلال و میز مذاکره بر قدرت سخت،‌ تهدید و فشار پیروز است.

وی ادامه داد: بی‌تردید موفقیت دیپلمات‌های کشور ما در سال گذشته در مذاکرات هسته‌ای به عنوان یکی از مهمترین روزهای دیپلماسی کشور در قرن اخیر بوده است. کار بسیار باعظمتی که مردم و ملت در سایه اعتدال آن را به ثمر رساندند.

اهم اظهارات رییس جمهور به نقل از ایسنا و تسنیم در ادامه آمده است؛

*اعتدال به ما می‌گوید نه همه جا به دیگران اعتماد کنید و نه همه جا به دیگران بدبین باشید.

*اعتدال به ما می‌گوید اینچنین نیست که همه مسائل صرفاً با مذاکره حل شود. اما اینچنین هم نخواهد بود که با مذاکره نتوانیم هیچ یک از مسائل مهم را به ثمر برسانیم. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند روزگار ما روزگار همه چیز است. از همه ابزار و وسایل‌مان باید به درستی و به خوبی استفاده کنیم.

*افراط، همه جا برای ما مضر است، در فکر افراطی هیچ گاه نباید با آژانس بین‌المللی و سازمان ملل همکار کرد. حتی فکر افراطی به ما می‌گوید به هیچ کس اعتماد نکنید، فکر افراطی به ما می‌گوید به همسایگان و دوستان هم اعتماد نکنید اما اندیشه اعتدالی به ما می گوید رویکرد ما، رویکرد معتدلی باشد. هم باید با دنیا حرف بزنیم و هم باید برای خوداتکایی تلاش کرده و به فناوری خودمان تکیه کنیم و هم برای پیشرفت فناوری با دنیا تعامل کنیم.

*اساس پیشرفت یک ملت، اعتدال است. با اعتدال از طریقی کوتاه‌تر به مقصد می‌رسیم. اعتدال معنایش آن است که رویکرد مان به جهان و کشورهای دیگر رویکرد میانه‌ای باشد. ما نمی توانیم صد در صد به دیگری اعتماد نکنیم و نمی توانیم صد در صد به کسی بدبین باشیم. در مذاکرات اخیر، نه بنای ما اعتماد 100درصدی بود و نه انها بنای اعتماد 100درصدی بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد