اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
پایگاه اینترنتی اینوستینگ تحلیل کرد:

قیمت طلا این هفته تحت تاثیر چه عواملی خواهد بود؟

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اینوستینگ به بررسی عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده پرداخته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، افزایش ارزش دلار و رشد شاخص سهام در بازارهای بین المللی بار دیگر موجب شد تا قیمت طلا در آخرین لحظات مبادلات روز جمعه با کاهش نسبی همراه شود.

بر اساس این گزارش افزایش قیمت نفت نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است. قیمت طلا روز جمعه با 13.40 دلار کاهش به کمتر از 1251 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته گذشته با 0.9 درصد کاهش روبرو شده است.

قیمت طلا البته روز پنج شنبه تحت تاثیر برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا و اظهارات ماریو دراگی رئیس این بانک با افزایش نسبی روبرو شده بود.

بانک مرکزی اروپا در تازه ترین نشست خود نرخ بهره را کاهش داده ولی تاکید کرده است که در شرایط کنونی دیگر نیازی به اجرای سیاست های انبساطی بیشتر نخواهد بود.

شاخص سهام در بازارهای بین المللی روز جمعه تحت تاثیر نتایح نشست بانک مرکزی اروپا با افزایش نسبی روبرو شد. شاخص دکس آلمان بیش از 3.5 درصد افزایش یافت و شاخص اس اند پی 500 آمریکا نیز به بالاترین سطح از ابتدای امسال رسید.

قیمت نفت نیز تحت تاثیر گزارش آژانس بین المللی انرژی به بالاترین سطح در 3 ماه گذشته رسیده است. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 18 درصد رشد داشته است.

آمارهای رسمی چین نشان می دهد که تولیدات صنعتی این کشور در دو ماه نخست امسال کاهش یافته و به پایین ترین سطح از نوامبر 2008 رسیده است.

در هفته پیش رو سرمایه گذاران منتظر برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا هستند و بیانیه پایانی این نشست نیز قرار است چهارشنبه منتشر شود.

روز سه شنبه نیز بانک مرکزی ژاپن وضعیت نرخ بهره را اعلام خواهد کرد. آمریکا نیز در همین روز آمارهای خرده فروشی را منتشر می کند.

گزارش سایت طلا حاکیست، روز چهارشنبه آمارهای بخش مسکن و نرخ تورم آمریکا اعلام خواهد شد . فدرال رزرو نیز نرخ بهره را اعلام می کند و جانت یلن در کنفرانس خبری شرکت خواهد کرد.

روز پنج شنبه نیز بانک مرکزی سوییس نرخ بهره را اعلام خواهد کرد و سیاست های پولی جدید را معرفی می کند. در همین روز بانک مرکزی انگلیس نیز نرخ بهره را اعلام خواهد کرد. آمارهای تولیدات صنعتی آمریکا نیز منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد